При введенні нової, дванадцятибальної, системи оцінювання пропагувалось, що навіть один бал є позитивним. Проте, окрім дискретності рівнів оцінювання, нічого не змінилося. Учні і надалі намагаються уникати одиниць, двійок та інших балів низького та середнього рівня, просять краще нічого не ставити, бо наявність їх в журналі тільки негативно впливає на оцінку з теми. І надалі за тему виставляється середній бал або близький до середнього, тобто наявність одиниці на кінцевий бал впливає негативно.
Пропоную змінити систему оцінювання в школі таким чином, щоб відсутність оцінки за урок впливала на кінцевий результат негативно, а наявність навіть одиниці - позитивно. Кожен вчитель на кожному уроці може оцінити рівень роботи кожного учня на уроці нулем, одиницею або двійкою (якщо учень не просто слухає та пише, а й бере активну участь в роботі класу), тобто, не залежно від успішності в темі, учень, який активно працює та може і помиляється, за кожен урок може отримати 2, а тихий та неуважний, лінивий - 0. За відповіді, залежно від їх правильності, учень може отримати ще від 0 до 10 балів. В залежності від об'єму та якості самостійно здобутих знань з теми - ще від 0 до 3 балів. Тобто за урок учень може отримати від 0 до 15 балів. Перед вчителями необхідно поставити умову, що за урок оціненими мають бути всі учні. Якщо не по темі, то за активність. При цьому учні, яких не викликали до дошки, не опитували, але які відповідали з місця чи їм вдавалося доповнювати вдало, але не розкривши свої знання, тобто замало на оцінку, можна ще оцінити 1 балом додатково. За письмові роботи, самостійні, різного виду контролю ставиться інша кількість балів. Наприклад, за контрольну - 30, самостійну - 20, напам'ять - 15 не залежно від іншої активності учнів і бажано в іншу графу журналу.
Як виставляти бал за тему? Сумувати отримані бали і виставляти процент засвоєння теми. Яку кількість балів вважати за 100%? Отут уже є певна додаткова робота. Відштовхуючись від кількості контрольного оцінювання учитель розраховує максимальний бал, який учень може отримати, якщо буде опитаний кожного уроку. Робиться це так. Взявши, що учень отримає 2 за активність та 10 за правильність відповіді, тобто по 12 балів за урок кожного уроку. Ці бали сумуються і беруться за 150% . Тепер учитель вираховує 100%, додає до них суму балів за всі контролі (беручи їх максимальний бал) і це буде 120%. Тепер, знайшовши 100%-ний бал, вчитель озвучує його на початку теми. Тепер уже робота учня - бути активним, вивчати теми, писати роботи так, щоб назбирати якнайбільше відсотків. За такої умови можуть бути випадки, що учні назбирають понад 100%. Це теперішні 11 (115%) та 12 (більше 115%) балів. Проте нижче 100% не зовсім відповідає теперішній системі оцінювання, бо при низьких % суттєво впливає активність учня. Тобто учень, який не проявляє активності проте гарно вчиться легко набирає 100%. Учень, який не ідеально вчиться, але активний, постійно в пошуку також може набрати 100%.
Семестрові та річні виставляються як середній % з усіх тем.
Якщо впровадити таку систему оцінювання або подібну, то навіть 1 буде позитивним і бажаним. Також це дасть можливість учням обирати - бути активними учнями і набирати поточні бали, щоб не переживати за контрольні, чи старанно вчитись та гарно писати контрольні, не дуже переймаючись поточними балами.
Прошу підтримати якщо не систему, то ідею, та найголовнішу мету цієї петиції - переглянути систему оцінювання, щоб зробити її максимально позитивною.