Шановний Пане Президенте!
Просимо Вас, підписати проект Закону №9478 «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо удосконалення порядку співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями та зарахування до стажу державної служби часу роботи на деяких посадах у військових адміністраціях», який є невід’ємною частиною Закону 4282-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо провадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад».
Пане Президенте, проект Закону №9478 передано Вам на підпис 17.04.2025 року, але станом на сьогодні він досі не підписаний.
Це створює низку непорозумінь в оплаті праці працівників апаратів судів, які працюють на державній службі, зокрема через відсутність єдиного підходу до визначення умов оплати праці, а також недотримання принципу рівної оплати за рівнозначну працю в межах одного органу державної влади.
Відповідно до статті 94 Конституції України, закон підписує Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє його Президентові України.
Президент України протягом п'ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду.
У разі якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений.
У пункті 30 статті 106 Конституції України передбачено, що Президент України: має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів про внесення змін до Конституції України) з наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України.
Однак, станом на сьогодні проект Закону №9478 не підписаний, правом вето Президент не скористався, це викликає питання щодо дотримання конституційних норм.
Хочу наголосити на тому, що Вища рада правосуддя (далі – ВРП) на офіційному рівні визнає критичну важливість фінансової стабільності для суддів та працівників апарату у своєму рішенні від 25.02.2025 №326/0/15-25 Про звернення ВРП до Кабінету Міністрів України із пропозиціями щодо пріоритетних завдань фінансового забезпечення судової влади та її незалежності на 2026–2028 роки.
Належне фінансування судової гілки влади є передумовою ефективної діяльності всіх органів системи правосуддя щодо реалізації заходів, спрямованих на забезпечення своєчасного та якісного розгляду судових справ і, відповідно, на задоволення суспільних потреб та очікувань.
Фінансове забезпечення судів і суддів є невід’ємною складовою як незалежності окремого судді, так і незалежності всієї судової влади.
Фінансування — не просто адміністрування ресурсів, а конституційний обов’язок держави, який забезпечує баланс влади.
Ухвалення проекту Закону №9478 є прямою відповіддю на потреби, які ВРП висловлює у своїх офіційних зверненнях.
Просимо Вас, Шановний Пане Президенте:
Підписати проект Закону №9478 «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо удосконалення порядку співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями та зарахування до стажу державної служби часу роботи на деяких посадах у військових адміністраціях».
З повагою,
Автор (ініціатор): Воронюк Людмила Іванівна
тел:+380505128999
E-mail: lyudmila_voronyuk@ukr.net
Центральна площа, 9
м. Чернівці,
58002