Про утворення в місті Одеса з метою забезпечення безпеки та належного функціонування органів влади в умовах воєнного стану - Одеської міської військової адміністрації.
№22/253304-еп
Про утворення в місті Одеса з метою забезпечення безпеки та належного функціонування органів влади в умовах воєнного стану - Одеської міської військової адміністрації.
Відповідь Президента України на
електронну петицію № 22/253304-еп
«Про утворення в місті Одеса з метою
забезпечення безпеки та належного
функціонування органів влади в
умовах воєнного стану - Одеської
міської військової адміністрації»,
розміщену на вебсайті Офіційного
інтернет-представництва Президента
України громадянином І.В.Казачуком
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону України
«Про звернення громадян» мною розглянуто оприлюднену 24 вересня 2025 року
громадянином І.Казачуком на вебсайті Офіційного інтернет-представництва
Президента України електронну петицію № 22/253304-еп «Про утворення в місті
Одеса з метою забезпечення безпеки та належного функціонування органів влади
в умовах воєнного стану – Одеської міської військової адміністрації», яку
підтримали понад 25 000 громадян.
Дякую всім, хто долучився до цієї петиції, за активну громадянську
позицію та виявлений інтерес до проблемних питань життєдіяльності, зокрема у
сфері обороноздатності міста Одеси.
За результатами розгляду електронної петиції інформую про таке.
Згідно з вимогами частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією і законами України.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про правовий режим воєнного
стану» (далі – Закон) на територіях, на яких введено воєнний стан, для
забезпечення дії Конституції і законів України, забезпечення разом із військовим
командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму
воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку,
захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів
громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи – військові
адміністрації.
Рішення про утворення військових адміністрацій приймається
Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або
військового командування.
Досі відповідні подання не вносились.
З огляду на викладене мною надіслано листи Головнокомандувачу
Збройних Сил України О.Сирському та голові Одеської обласної
державної адміністрації О.Кіперу з проханням перевірити наведену інформацію
і за наявності правових підстав ужити заходів належного реагування.
Про результати розгляду порушених питань автора електронної петиції
буде поінформовано.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Шановний пане Президенте Володимир Зеленський!
Відповідно до статті 106 Конституція України, Президент України є Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України, гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України та додержання Конституції України, і в умовах воєнного стану має право вживати заходів, необхідних для забезпечення оборони держави.
Відповідно до статті 4 Закон України «Про правовий режим воєнного стану», у разі якщо у територіальних громадах, у яких введено воєнний стан, не здійснюють або неналежним чином здійснюють свої повноваження органи місцевого самоврядування або існує загроза їхньому функціонуванню, Президент України може прийняти рішення про утворення військових адміністрацій населених пунктів.
Відповідно до статті 11 цього ж Закону, Президент України утворює військові адміністрації своїм указом та призначає їх начальників за погодженням із Генеральний штаб Збройних Сил України.
Враховуючи стратегічне значення міста Одеса як великого транспортного, портового та логістичного центру на півдні України, а також його розташування в безпосередній близькості до районів ведення бойових дій і територій з підвищеним рівнем загроз, ефективне та безперервне функціонування органів влади у місті є питанням національної безпеки та оборони.
У попередній правозастосовній практиці вже було утворено низку військових адміністрацій населених пунктів (зокрема Бердянська міська військова адміністрація — Указ Президента № 587/2022; Сумська міська військова адміністрація — Указ № 720/2023; військові адміністрації у межах Херсонська область у 2022–2023 роках), що підтверджує реальність і законність такого механізму управління територіями в умовах воєнного стану.
З огляду на наведене, просимо Вас, шановний пане Президенте, скористатися наданими Вам Конституцією та законами України повноваженнями і розглянути питання про утворення Одеської міської військової адміністрації для забезпечення безперервного та ефективного функціонування органів влади у місті Одеса в умовах воєнного стану.
Про утворення в місті Одеса з метою забезпечення безпеки та належного функціонування органів влади в умовах воєнного стану - Одеської міської військової адміністрації.