Однією з найбільш гострих проблем в реалізації економічної політики держави щодо бізнесу, на даний час, є надмірне адміністративне регулювання і невиправдано велике втручання контролюючих та наглядових структур в господарську діяльність. Дана проблема останнім часом стала предметом численних обговорень: круглих столів та науково-практичних конференцій.
Існуючі, наразі, послаблення у вигляді тимчасових обмежень (мораторій на перевірки) є скоріше ситуативними рішеннями, що не впливають на ситуацію в цілому, не відображені у відповідних кодексах та Законах України, носять тимчасовий політичний характер, не обмежують цілий ряд контролюючих органів.
З метою реалізації стратегії дебюракратізаціі економіки і зняття надлишкових адміністративних бар'єрів, ліквідації суб'єктивного підходу і корупційної сладової, вважаємо за доцільне впровадити виключно судовий механізм застосування таких заходів, як санкціонування проведення перевірок контролюючим органом.
Саме на контролюючий орган необхідно покласти обов'язок довести суду обґрунтованість, законність і необхідність свого рішення щодо призначення проведення перевірки суб'єкта господарювання. У разі, коли контролюючий орган в ході змагального процесу не доведе обґрунтованість та законність свого рішення, і суд відмовить у задоволенні такого позову, у контролюючого органу не буде підстав для проведення відповідних «перевірочних» заходів.
Таким чином, підприємці звільняться від необхідності самостійно звертатися до суду за оскарженням рішення контролюючого органу, а значить, і від необхідності збирати докази неправомірності рішення контролюючого органу, доводити суду свою правоту, платити судовий збір.
Також, вважаємо за необхідне посилити персональну відповідальність осіб, що ініціюють проведення відповідних контрольних заходів.