Суть питання: На сьогодні в Україні відбувається реформування системи житло - комунального господарства. В результаті поспішних та не продуманих технічних рішень у ході реформи відбуваються певні перекоси та недоробки з боку посадових осіб - виконавців, що проводять реалізацію реформ на усіх гілках як законодавчої, так і виконавчої влади. Зокрема, маючи в Україні значну кількість житлових багатоповерхових будівель, які мають системи опалення з вертикальною подачею теплоносія,допущено встановлення на такі будівлі загальних лічильників тепла на всю будівлю, що враховують інтереси та затрати лише організації - поставщика даної послуги, яка стає практично монополістом! Разом з цим в Україні відмінено нормативні документи, або обмежено їх застосування в частині, що до переходу окремої квартири такого будинку на індивідуальне або альтернативне опалення. Як пояснюють фахівці встановлення у водяну систему опалення лічильників теплової енергії, що ліцензовані в Україні, може призвести до порушення циркуляції теплоносія та нерівномірного перерозподілу теплової енергії. Що вірно з технічної точки зору, але зовсім не залишає вибору споживачам. Адже багато з них вже зараз "платять за сусіда". Самі по собі фізичні процеси, що протікають всередині системи дозволяють більше теплової енергії подавати в стояк на його початку скажімо на 5 поверсі,але поки він добігає до першого поверху, віддаючи тепло, проходячи через кожен поверх і радіатори тепла, такий теплоносій вже значно охолоджений, а оплата за спожите тепло така ж сама, як і у сусіда , де починається подача нагрітого теплоносія. До того ж є квартири вбудовані, а є такі, що мають зовнішню холодну стіну і такі квартири охолоджуються більше. Під квартирами перших поверхів, а іноді і останніх влаштовують відкриті вікна в підвалах - продихи для їх вентиляції, що значно охолоджують долівку квартири. Доки ціни на оплату за спожиту теплову енергію були низькими, ці питання великого значення не мали, однак при підвищенні вартості комунальних послуг питання обліку та сплати за спожиту теплову енергію для багатьох сімей стало життєво важливим. Люди, що не можуть регулювати спожиту теплову енергію та не отримують достатньо коштів страждають від поспішності та непродуманості, а можливо і навмисних дій чиновників.
З метою зниження соціальної напруженості, вжиття грамотних технічних рішень, контролю над власними витратами та стабілізації матеріального стану громадян, усунення недоліків і перекосів системи управління, що виникли пропоную:
1. Тимчасово призупинити нарахування коштів за спожиту теплову енергію в будинках з вертикальною подачею теплоносія, що розрахована за загальнобудинковим лічильником та розрахунки проводити за середніми показниками відповідно до визначених норм.
2. Терміново вивчити досвід країн, де використовуються лічильники теплової енергії, які виготовлені за сучасними технологіями, що допускають їх встановлення без внесення суттєвих змін у систему опалення з вертикальною подачею теплоносія. Наприклад встановлюємо байпас і вентилі або терморегулятори, на вході та виході радіатора, ізолюємо трубопроводи подачі та відводу, або враховуємо їх тепловіддачу.
3. Провести сертифікацію вивчених згідно п.2. лічильників теплової енергії згідно закордонного досвіду, вжити заходи що до їх закупівлі та встановлення. Якщо немає такого власного досвіду та обладнання. За можливості організувати виготовлення та сертифікацію, повний комплекс технологічного утримання таких лічильників в Україні.
5. Провести встановлення поквартирних або побатарейних приладів обліку тепла та організувати регулярне зняття показів ОТРИМАНОЇ теплової енергії та сплату за її споживання згідно показів таких лічильників.
6. Встановити та контролювати верхню межу втрат теплової енергії на магістральних трубопроводах зовнішніх (по за межами будинку), в першу чергу тих, що влаштовані тимчасово, по поверхні, або іншим чином взамін теплотрас, що вийшли з ладу та не відповідають пректним рішенням температури теплоносія на вході і виході, що було прийнято при зведенні будівель. Перевищення витрат на таких магістральних трубопроводах списувати на рахунок організації, що надає послуги з теплопостачання.
7. За потреби внести необхідні зміни та доповнення в Законодавчі акти та в Державні будівельні норми(ДБН).
8. Виявити всіх осіб, що винні у прийнятті поспішних рішень, проявили пасивність під час планування і підготовки заходів з переходу на новий порядок обліку та оплати теплової енергії, змусили громадян України страждати та притягнути їх до відповідальності.
9. Розрахувати матеріальні збитки, що нанесені Державі та населенню внаслідок неякісно проведеної реформи та прийняти рішення стосовно винуватих посадових осіб.
10. Про стан реформи, вжиті заходи та рішення повідомити населенню в засобах масової інформації.