№22/042534-еп

Просимо вжити невідкладних заходів щодо врегулювання вимог Постанови КМУ № 951 від 08.11.2017 р. з нормами Бюджетного кодексу України, Законів України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку", "Про житлово-комунальні послуги" та Постановою КМУ № 1022.

Автор (ініціатор): Товстонос Геннадій Олександрович
Дата оприлюднення: 26 січня 2018
Звертаються до Вас мешканці міста Умань, в обличчі 98-ти Голів Правління Об'єднань Співвласників Багатоквартирних Будинків (ОСББ) і ЖБК та просимо Вас вжити невідкладних заходів щодо врегулювання вимог Постанови КМУ № 951 від 08.11.2017 р. з нормами Бюджетного кодексу України, Законів України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку", "Про житлово-комунальні послуги" та Постановою КМУ № 1022.
Станом на сьогодні склалась ситуація, яка вимагає роз'яснення.
УПСЗН, Держказначейство та Державна Фінансова Служба м. Умані посилаючись на Постанову КМУ від 8.11.2017 р. № 951 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» вимагає відкриття казначейських рахунків від ОСББ та ЖБК для отримання коштів з місцевого бюджету - субвенцій на надання пільг та житлових субсидій населенню. Однак Постанову КМУ від 8.11.2017 р. № 951 не містить поняття ОСББ, а отже від нас вимагають відкриття казначейських рахунків як підприємств-надавачів житлово-комунальних послуг. Але у цьому разі, відповідно до пункту 8-1 "Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету", затвердженого постановою КМУ № 256, на вказані підприємства накладається наступне обмеження у використанні коштів: "Підприємствами, що надають послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, вивезення побутового сміття і рідких нечистот, отримані кошти спрямовуються на оплату послуг з тепло-, водопостачання та водовідведення, послуг з транспортування, розподілу та постачання природного газу, електричної енергії, сплату грошових зобов’язань з податків, зборів і платежів до державного бюджету та виплату заробітної плати з нарахуваннями на неї за умови відсутності зобов’язань із сплати енергоносіїв і податкових зобов’язань."
Але даного переліку недостатньо для здійснення діяльності ОСББ згідно чинного законодавства. Він не містить наприклад таки напрямки використання коштів як: ремонтні роботи, прибирання території, дезінсекція та дератизація, техобслуговування ліфтів та інженерних систем, тощо.
Згідно Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі - ЗУ "Про ОСББ") ст. 1 "об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об’єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна".
Ст. 4 ЗУ " Про ОСББ" передбачає "Об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Об'єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом.
Відповідно Закону України «Про житлово-комунальні послуги» ст.1 п. 5 "житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг."
Закон України від 7.12.2017 № 2233-VIII "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" (далі - ЗУ "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України") передбачає, внесення змін до ч.3 ст.102 Бюджетного кодексу України: "у ч. 3: після слів "квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій)" доповнити словами "управління багатоквартирним будинком".
Ч.3 ст.102 ЗУ "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" регулює питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню, та містить перелік витрат, на які використовуються кошти зазначеної субвенції. Внесеними змінами перелік доповнено, і цим знято обмеження щодо можливості використання коштів субвенції для надання пільг і житлових субсидій на оплату управління багатоквартирним будинком.
Таким чином, норми Бюджетного кодексу України узгоджено із нормами Законів України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку", "Про житлово-комунальні послуги". Але разом с тим Постанова КМУ №951, в якій не враховується специфіка неприбутковості ЖБК та ОСББ, а також те що відповідно до Постанови КМУ № 1022 «Про затвердження Порядку визначення граничного розміру витрат на оплату послуги з управління багатоквартирним будинком, витрат на управління багатоквартирним будинком, виходячи з якого надаються субсидії населенню» затверджено формулу, за якою визначається граничний розмір цих витрат, що включає в себе відповідно до п.3 поняття "послуга з управління багатоквартирним будинком - результат діяльності щодо забезпечення належного утримання та ремонту спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб".
Виходячи з вище викладено, просимо Вас вжити невідкладних заходів щодо врегулювання вимог Постанови КМУ № 951 від 08.11.2017 р. з нормами Бюджетного кодексу України, Законів України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку", "Про житлово-комунальні послуги" та Постановою КМУ № 1022.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Зіміна Надія Олександрівна
17 квітня 2018
2.
Косінський Федір Миколайович
09 квітня 2018
3.
Гаврилець Оксана Володимирівна
01 квітня 2018
4.
Лобастов Олег Олексійович
30 березня 2018
5.
Костенко Дмитро Андрійович
22 березня 2018
6.
Шевченко Віталій Миколайович
15 березня 2018
7.
Гончаров Аркадій Володимирович
12 березня 2018
8.
Ващук Катерина Іванівна
10 березня 2018
9.
Стеценко Любов Олександрівна
06 березня 2018
10.
Самойлова Юлія Вячеславівна
05 березня 2018
11.
Кабанець Вікторія Віталіївна
03 березня 2018
12.
Мокієвець Жанна Миколаївна
28 лютого 2018
13.
Чечерський Сергій Миколайович
17 лютого 2018
14.
Залавський Олексій Анатолійович
13 лютого 2018
15.
Загороднюк Володимир Миколайович
13 лютого 2018
16.
Єрмолаєв Володимир Вячеславович
12 лютого 2018
17.
Дем'янюк Наталія Йосифівна
11 лютого 2018
18.
Саламін Роман Михайлович
10 лютого 2018
19.
Горголь Валерій Миколайович
09 лютого 2018
20.
Гармидер Людмила Миколаївна
08 лютого 2018
21.
Янко Олена Іванівна
08 лютого 2018
22.
Хайло Олексiй Iванович
07 лютого 2018
23.
Лишенюк Світлана Адамівна
07 лютого 2018
24.
Нузбан Борис Мар'янович
07 лютого 2018
25.
Буга Валерій Васильович
07 лютого 2018
26.
Нещерет Олена Вячеславівна
06 лютого 2018
27.
Сасанюк Анатолій Вікторович
06 лютого 2018
28.
Мульченко В'ячеслав Лукович
06 лютого 2018
29.
Шевченко Лариса Володимирівна
06 лютого 2018
30.
Зубченко Олександр Михайлович
04 лютого 2018
138
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено