№22/044256-еп

«ДУХ НАЦІЇ» вимагає заборонити латентну легалізацію наркотиків наказом №188

Автор (ініціатор): Денисенко Марина Юріївна
Дата оприлюднення: 13 квітня 2018
«ДУХ НАЦІЇ» вимагає заборонити латентну легалізацію наркотиків наказом №188
Міністерство охорони здоров'я України 12 березня 2018 року на громадське обговорення запропонувало проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2000 року № 188».

В Повідомленні про оприлюднення проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2000 року № 188» вказано, що його «розроблено з метою приведення невеликих, великих та особливо великих розмірів наркотичних засобів, психотропних речовин, що знаходяться у незаконному обігу у відповідність до рекомендацій міжнародних інституцій, зокрема Міжнародного комітету з контролю за наркотиками ООН».

Проект наказу та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України в мережі Інтернет.
В новій редакції таблиць невеликих, великих та особливо великих розмірів наркотичних засобів та психотропних речовин, що знаходяться у незаконному обігу, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2000 року № 188, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16 серпня 2000 року за № 512/4733, значно збільшено обсяг наркотичних речовин за які особа, що їх зберігає підпадає під кримінальну відповідальність.
В Пояснювальній записці до проекту наказу в обгрунтуванні необхідності прийняття акту вказано наступне: «затверджені станом на сьогодні розміри наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, які знаходяться у незаконному обігу, в десятки разів занижені, порівняно із даними Міжнародного комітету контролю за наркотиками ООН, розмірами, визначеними іншими країнами, а також за результатами визначення середніх добових доз споживання наркотичних засобів та психотропних речовин в Україні. Так, пониження невеликих розмірів окремих наркотичних засобів ще у 2010 році сприяло притягненню до кримінальної відповідальності не стільки дилерів та організаторів наркобізнесу, скільки наркоспоживачів, тобто хворих, які потребували медичної, психологічної та соціальної допомоги. Такий підхід фактично криміналізував сферу обігу наркотичних засобів, посилив її латентність, у той час як масштаби нелегального ринку таких засобів не скоротилися, а навпаки розширилися. Все це приводить до невиправданого збільшення чисельності засуджених за злочини, пов’язані з незаконним обігом наркотиків, зокрема без мети збуту, які на сьогоднішній день за кількістю поступаються лише злочинам проти власності. Тобто, занижені пороги кримінальної відповідальності зв’язують руки поліції вимушеною боротьбою з дрібними проступками, в той час, як наркобізнес має комфортні умови для свого процвітання».

А тепер про реальну ситуацію навколо проблеми наркотиків.
Чіткого розмежування у наркоторгівлі на споживачів, дилерів, організаторів немає: як показує досвід, людина, що займається організацію і збутом часто і сама вживає заборонені психоактивні речовини;

Крім того з досвіду наркозалежних чітко відомо, що зазвичай «дрібному дилеру» (залежному) достатньо мати при собі наркотичних засобів в розмірі 3-5 (5-10) доз, щоб розповсюджувати їх та за виручені кошти вживати самому;
Також саме такі «дрібні дилери» стають тими хто схиляє до першого вживання нових людей, особливо з числа молоді і дітей.

Відповідно до Національного звіту за 2017 рік щодо наркотичної ситуації в Україні (за даними 2016 року) установи «Український моніторинговий центр з наркотиків та алкоголю Міністерства охорони здоров’я України (далі Національний звіт 2017): «Масштаби та обсяг вживання наркотиків, що знаходяться у незаконному обігу перебувають у прямій залежності від незаконної торгівлі ними», «В процесі моніторингу наркоситуації виявлено, що найбільш небезпечними є наступні причини та тенденції щодо незаконного обігу наркотиків:

1. Використання території України, її портової інфраструктури для транзиту наркотиків до Західної Європи.
2. Контрабанда кокаїну за різними схемами з країн Латинської Америки в Україну, як для споживання на внутрішньому ринку так і з метою транзиту до інших країн.
3. Розширення кількості видів та контрабандних постачань синтетичних наркотиків з Нідерландів, Польщі, Литви, Китаю, зокрема, стимуляторів амфетамінового ряду та аналогів психотропних речовин.
4. Намагання організованих злочинних груп налагоджувати канали контрабандного переміщення метадону з Росії та Республіки Білорусь.
5. Контрабандне постачання з Угорщини до України екстракційного опію з метою його подальшого збуту.
6. Внутрішнє виробництво наркотиків рослинного походження (вирощування маку та конопель), а також налагодження виробництва синтетичних наркотиків та психотропних речовин в лабораторних умовах з метою подальшої реалізації на території України та контрабандного переміщення до суміжних країн.
7. Поширення незаконних операцій з сильнодіючими лікарськими засобами та контрабанда фальсифікованих лікарських засобів з Китаю та Індії до України.
8. Насичення ринку різноманітними лікарськими засобами іноземного виробництва, що містять речовини наркотичної дії, зокрема, паратралм, терофун, субітекс, кетамін, колдак, трайфед тощо.
9. Використання Інтернет-мережі для розповсюдження наркотичних засобів, психотропних речовин та сумішей для паління.
10 Аналіз наявної інформації свідчить про збереження сталих тенденцій до поширення злочинів, пов’язаних із незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів та фальсифікованих лікарських засобів. Проблеми ж боротьби з незаконним обігом наркотиків є надактуальними як для багатьох країн світової спільноти, так і для України. До злочинного наркообігу в нашій державі залучається все більше верств населення, а торгівля наркотиками перетворилася на широко розвинену високоприбуткову міжнародну індустрію, яка щороку набуває нових форм».

За даними Генеральної прокуратури України за 2017 рік в Україні було виявлено 523,9 тис. злочинів з них проти власності – 316,1 тис. або 60,33% та 27,7 тис. наркозлочинів або 5,28%. За даними Національного звіту 2017 «Протягом 2016 року органами та підрозділами Національної поліції виявлено 22,2 тис. кримінальних правопорушень пов’язаних із незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів (без урахування закритих), з яких 2,8 тис. тяжкі та особливо тяжкі. У ході досудового розслідування по 13,4 тис. злочинам особам вручено повідомлення про підозру, у тому числі по 1,5 тис. тяжким та особливо тяжким. До кримінальної відповідальності притягнуто 12,5 тис. наркозлочинців, з яких 668 арештовано», питома вага арештованих серед притягнутих до кримінальної відповідальності складає 5,344%.

Також не враховується той факт, що в більшості своїй наркозалежні є полінаркоманами (тобто вживають/розповсюджують різні види психоактивних речовин). Тому не зрозуміло як бути у випадку коли у людини буде виявлено невеликі розміри, але різних наркотичних засобів.
В Україні середній вік тих хто зловживає наркотиками та втягується в незаконний обіг наркотичних речовин, з кожним роком все зменшується. А прийняття вище зазначених змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2000 року № 188, на нашу думку, зробить наркотики для молоді та підлітків ще доступнішими.

Для прикладу, проектом наказу пропонується збільшення добової дози або невеликих розмірів таких заборонених психоактивних речовин як:
- декстропропоксифен у 5 разів,
- канабісу у 5 разів,
- канабісу смоли у 5 разів,
- канабісу екстракту у 5 разів,
- героїну у 60 раз,
- опію ацетильованого у 200 раз,
- етилморфіну гідрохлориду (діоніну) у 2,5 рази,
- кодеїн у 12 разів,
- кокаїн у 50 разів,
- метадон у 12,5 разів,
- морфін у 33,3 рази,
- опій екстракційний у 2 рази,
- опій у 10 разів,
- піритрамід (дипідолор) у 15 разів,
- тримеперидин (промедол) у 66,6 разів,
- фентаніл у 15 разів,
- MДMA (3,4-метилен-діоксиметамфетамін) у 6,66 разів,
- секобарбітал у 1,33 рази.

Таким чином, прийняття цього проекту становить загрозу національній безпеці України, громадському правопорядку та суспільним інтересам.

Заступник міністра охорони здоров’я України О. Лінчевський спрогнозував результати: «Прийняття проекту наказу дозволить привести невеликі, великі та особливо великі розміри наркотичних засобів, психотропних речовин, що знаходяться у незаконному обігу у відповідність до кращих міжнародних практик». Ось так коротко. А про понівечені долі, про не створені сім’ї, про знищення покоління, про деградацію молоді, про знищення ринку праці, про перепрофілювання сільського виробництва на наркопродукцію, про збільшення видатків з державного та місцевих бюджетів на організацію громадського правопорядку, про розквіт корупції, про занепад економіки і скорочення рівня життя ні слова. Вважаємо, що ті, хто надав О. Лінчевському інформацію до пояснювальної записки умисно приховували правду: статистичні дані та реальний стан речей.

А якщо ні, то страшно подумати, що в.о. міністра і заступник міністра охорони здоров’я України діють в інтересах наркомафії, яка згідно Національного звіту 2017 «знаходиться в постійному пошуку шляхів легалізації своєї продукції».

Проект наказу потребує погодження з Міністерством внутрішніх справ України, Верховним Судом України, Генеральною прокуратурою України, Службою безпеки України, Національною поліцією України, Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Державною фіскальною службою України, Державною регуляторною службою України та підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

Збільшення обсягів наркотичних речовин сприятиме протиправному ввезенню на територію України наркотичних засобів, їх розповсюдженню на території України (в тому числі, і серед малолітніх та неповнолітніх дітей як на вулиці, так і в закладах освіти) та звільненню від встановленої чинним законодавством України відповідальності організаторів наркобізнесу та їх дилерів.

Виграють не споживачі наркотичних речовин, а виключно, виробники наркотиків, імпортери наркотичних речовин на територію України, організатори наркобізнесу та дилери наркотиків.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Василиади Константин Иванович
09 липня 2018
2.
Соколова Світлана Володимирівна
12 червня 2018
3.
Номерюк Елена Ивановна
30 травня 2018
4.
Мельник Юрій Миколайович
29 травня 2018
5.
Пирогов Iгор Борисович
26 травня 2018
6.
Олійник Сергій Васильович
23 травня 2018
7.
Перевалова Олена Володимирівна
20 травня 2018
8.
Матросов Андрей Валерьевич
17 травня 2018
9.
Рондюк Олена Анатоліївна
17 травня 2018
10.
Купріянчик Олександр Юрійович
16 травня 2018
11.
Світа Андрій Євгенович
14 травня 2018
12.
Федоренко Тарас Юрійович
13 травня 2018
13.
Єрофеєв Дмитро Вікторович
11 травня 2018
14.
Горлінський Олександр Вікторович
10 травня 2018
15.
Ширяєв Роман Анатолійович
10 травня 2018
16.
Лукін Роман Вікторович
08 травня 2018
17.
Лукіна Ганна Вячеславівна
08 травня 2018
18.
Михайлова Лілія Сергіївна
08 травня 2018
19.
Магера Тетяна Вікторівна
08 травня 2018
20.
Кінах Володимир Степанович
06 травня 2018
21.
Таштемирова Олена Вікторівна
05 травня 2018
22.
Куцак Богдан Олександрович
05 травня 2018
23.
Коваль Нина Ивановна
05 травня 2018
24.
Вишинський Юрій Михайлович
04 травня 2018
25.
Козлов Роман Костянтинович
30 квітня 2018
26.
Бородайчук Олександр Васильович
28 квітня 2018
27.
Кім Нінель Михайлівна
27 квітня 2018
28.
Рева Роман Григорович
27 квітня 2018
29.
Корінна Наталія Іванівна
25 квітня 2018
30.
Фещенко Влада Сергіївна
24 квітня 2018
107
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено