Так, на даний час на території України зареєстровано декілька законопроектів в тому числі - Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо розміру допомоги при народженні дитини та порядку її виплати з метою підвищення народжуваності в Україні №5709 від 24.01.2017 року, який був винесений на розгляд Верховній Раді України 24.01.2017 року та починаючи з того часу по сьогоднішній день данний проект не був включений до порядку денного сессії Верховної Ради України ні в 2017 році ні в 2018 році.
Зважаючи на дані обставини вважаємо, що комітет, як орган Верховної Ради України, який утворюється з числа народних депутатів України для здійснення за окремими напрямами законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, виконання контрольних функцій здійснює перешкоди в своєчасному та обгрунтованому розгляді даного Проекту на черговій сесії ВРУ.
В тому числі вважаємо, що Президент України, як гарант Конституції, прав та свобод людини, повинен першочергово піклуватись про майбутнє покоління своєї країни – України та разом з депутатами України, які є представниками такого народу, усіма силами намагатися налаштувати та збільшити гідний рівень життя людей та збільшити рівень чисельності населення України.
Так, зараз чисельність населення України складає 42,5 мільйона чоловік.
Починаючи з 1990 року йде постійне зменшення, у 1992-93 роках чисельність населення України складала 52 мільйони.
Причиною зменшення чисельності є той факт, що батьки майбутніх дітей на даний час не мають соціального захисту та фінансової підтримки від своєї держави в тому числі від свого Гаранта.
Так починаючи з 2015 року на території України масово були проведені зміни до нормативно-правових актів, щодо соціально захисту за забезпечення дітей їх батьків, одиноких матерів та малозабезпечених осіб, що призвели до зменшення рівня життя населення. Починаючи з 2015 року майбутні батьки почали менше отримувати допомоги від своє країни, але при цьому з’явилась велика кількість податків та зборів на території України, щодо надходження яких поповнюють, як місцеві так і державний бюджет, в тому числі на території України збільшилися розміри відрахувань з заробітної плати працюючої людини, але при цьому рівень життя людей та дітей згідно статистичних даних зменшився.
Так, для того щоб народити, виховати та забезпечити усім необхідним дитину потрібно мати відповідну фінансову незалежність. З кожним роком та месяцем зростають ринкові ціни на перші необхідні речі для новонародженних та малолітніх осіб. Наприклад середня вартість дитячого харчування для новонароджених складає 220 грн., середня вартість підгузників складає 250-300 грн. плюс потрібно молоко, фрукти та інше і це лише на тиждень, при цьому дитині потрібний одягу, ліків та додаткові речі для розвитку.
Таким чином звертаємо увагу, на той факт, що починаючи з 2015 року сімї отримую лише 10 320 грн одноразово та по 860 грн. щомісячно для утримання дитини та забезпечення її усім необхідним до трьох років.
Прожитковий мінімум на дитину - 2018 рік в Україні складає в середньому 1500 грн. та з прийняттям ВРУ, кожного наступного року законопроекту з державного бюджету ця сума зростає, але виплата на утримання дитини залишається на одному і тому ж рівні – 860 грн.
Зазначаємо, що прожитковий мінімум - вартісна величина достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я набору продуктів харчування (далі - набір продуктів харчування), а також мінімального набору непродовольчих товарів (далі - набір непродовольчих товарів) та мінімального набору послуг (далі – набір послуг), необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості (Закон України "Про прожитковий мінімум" від 15.07.99 р. N 966).
Таким чином враховуючи вище вказані обставини 860 грн., щомісячної підтримки держави сім’ї, де є малолітня дитина - є меншим за сам розмір прожиткового мінімуму на одну дитину в 2018 році, що прямо порушує конституційні права дитини на гідний рівень життя.
Усі діти є рівними у своїх правах. Всі діти незалежно від походження, кольору шкіри, національності та статків батьків є рівними у своїх правах.
Кожна дитина має право на любов і піклування.
Звертаємо, увагу, що інтереси дітей повинні забезпечуватися першочергово як із боку держави, так і з боку батьків, й узагалі, усіх дорослих.
Кожна дитина має невід’ємне право на життя. Життя кожної дитини є найціннішим не лише для батьків. Життя людини є найвищою цінністю, що належить їй від природи і на яку вона має право, невід'ємне, незалежне, та природне.
«Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати права людини» ст. 27 Конституції України. Ніхто не може позбавляти людину життя, це є неприпустимим для держави, її органів, різних політичних сил. Закони мають обмежувати владу держави над особою. Кожна держава повинна забезпечувати гідний рівень життя дитини та здоровий розвиток дітей.
Таким чином Держава повинна забезпечувати належний рівень життя кожної людини, а особливо дітей, що є Нашим майбутнім, а 860 грн. на дитячі витрати це мала сума для забепечення дитини гідним рівнем життя.
Окрім того на даний час зріс рівень одиноких матерів, які самостійно забезпечують свою дитину і допомога в розмірі 860 грн. це геноцид серед дітей і їх матерів, які не можуть одночасно доглядати новонароджену дитину і працювати.
Таким чином на даний час майбутні батьки які проживають на території України не бачать перспектив в свої державі в тому числі, щодо народження майбутнього покоління та на збільшення населення українців.
Нажаль на сьогоднішній день майбутні батьки витрачають свій час на заробітки та пошук належного та гідного рівня життя в інших країнах, так починаючи з 2016 року велика кількість осіб їдуть на працевлаштування до інших країни та навіть намагаються залишитись в цих країнах для подальшого проживання і серед таких людей велика кількість молоді, які можуть народжувати нове покоління серед українців.
Отже, вважаємо що на даний час під час розгляду будь-якого проекту закону з питання збільшення розміру допомоги при народженні дитини та допомоги на дитини до досягнення нею трирічного віку Верховна рада України в тому числі Президент України повинен врахувати позицію самого населення України, а саме український народ вважає що допомога при народженні дитини повинна нараховуватись в розмірах прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років та виплачується виходячи з розміру прожиткового мінімуму встановленого на момент здійснення виплат допомоги.
Допомога при народженні дитини повинна складатись в розмірі: на першу дитину - 52 розміри прожиткового мінімуму, на другу дитину - 70 розмірів прожиткового мінімуму, на третю та кожну наступну дитину - 120 розмірів прожиткового мінімуму .
Виплата допомоги здійснюється одноразово: при народженні першої дитини - у розмірі 15 прожиткових мінімумів, при народженні другої дитини – у розмірі 25 прожиткових мінімумів, при народженні третьої та наступної дитини – у розмірі 40 прожиткових мінімумів.
Решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Щомісячний розмір виплати допомоги не може бути меншим від розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років встановленого на момент здійснення виплат.
Звертаємо, увагу що дана позиція також викладена в Проекті Закону №5709 від 24.01.2017 року.
По друге внести зміни до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», а саме доповнити його розділом IV ДОПОМОГА ПО ДОГЛЯДУ ЗА ДИТИНОЮ ДО ДОСЯГНЕННЯ НЕЮ ТРИРІЧНОГО ВІКУ, який буде регулювати питання щодо розміру, нарахування та виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Доповнити Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» наступними статтями:
«Стаття 13. Розмірі допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
1.Розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку повинен складатись в розмірі одного прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років та виплачується виходячи з розміру прожиткового мінімуму встановленого на момент здійснення виплат такої допомоги не зважаючи на сукупний дохід сім’ї.
2.Виплата допомоги проводиться на всій території країни та особам, які на день подання звернення у відповідні органи мають дитину віком до трьох років.
Стаття 14. Право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
1. Право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, баба, дід чи інший родич, які фактично доглядають за дитиною, або особою, яка усиновила чи взяла під опіку дитину, одним із прийомних батьків чи батьків-вихователів).
2. Допомога по догляду за дитиною, призначена опікуну, вважається власністю дитини.
Стаття 15. Умови призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
1.Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку включно. Усиновлювачам та опікунам допомога призначається не раніше, ніж з дня прийняття рішення про усиновлення або встановлення опіки.
2.Особам, звільненим з роботи у зв'язку з ліквідацією підприємства, установи, організації, до їх працевлаштування допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається на підставі довідки ліквідаційної комісії.
3.Особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається на підставі витягу з наказу (розпорядження) роботодавця про надання особі, яка фактично здійснює догляд за дитиною, відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
4.Особам, зареєстрованим у державній службі зайнятості як безробітні, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається на підставі довідки державної служби зайнятості.
5.У разі працевлаштування або виходу на роботу матері дитини або особи, яка фактично здійснює догляд за дитиною, до закінчення строку догляду у режимі повного робочого часу зазначена допомога виплачується особі, яка продовжує догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
6.Призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку особі, яка фактично доглядає за дитиною, здійснюється за письмовою заявою цієї особи та на підставі довідки матері дитини про те, що виплату зазначеної допомоги їй припинено (із зазначенням дати).
7.Матерям або особам, які фактично доглядають за дитиною віком до трьох років і вийшли на роботу та працюють у режимі неповного робочого часу або вдома, що підтверджується довідкою з місця роботи, або одночасно продовжують навчання з відривом від виробництва, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років призначається (виплачується) в повному розмірі.».
Зазначаємо, що допомога допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку також відображена в Проекті №5709 від 24.01.2017 року, але з відповідними недоліками а саме в Проекті відсутній «розмір» такої допомоги.
Таким чином просимо Вас та відповідні органи посприяти у найшвидшому переданні Проекту №5709 від 24.01.2017 року до розгляду чергової сесії Верховної ради України в 2018 році та під час розгляду Проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо розміру допомоги при народженні дитини та порядку її виплати з метою підвищення народжуваності в Україні №5709 від 24.01.2017 року на черговій сесії Верховної раді України в 2018 році та врахувати вище зазначені зауваження піж час розгляду законопроекту на сесії.
В разі не прийняття Проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо розміру допомоги при народженні дитини та порядку її виплати з метою підвищення народжуваності в Україні №5709 від 24.01.2017 року вважаємо за необхідним, зареєструвати новий Законопроект, яким будуть враховані всі вище вказані зауваження українського народу з приводу розміру допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.