Шановний пане Президенте!
Відповідно до Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної Комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 30.09.2015 року № 2494 місцевими підрозділами Облгазів йде масове попередження та відключення споживачів-підприємців з річним обсягом споживання природного газу до 10 000 куб. м., які не в змозі облаштувати власні комерційні вузли обліку засобами дистанційної передачі даних за свої кошти.
Вартість облаштування одного комерційного вузла обліку, в кращому випадку, складає 30000-50000 грн., по місту Прилуки витрати складуть не один десяток млн. грн., по Україні – не один млрд. грн.
І цей грабунок приватних підприємців, територіальних громад (бюджетні установи і організації, комунальні підприємства) здійснюється приватними газовими монополістами при юридичній підтримці державного органу НКРЕКП незважаючи на те, що:
- в країні надзвичайно складний соціально – економічний стан та масова міграція молодого покоління громадян України на навчання і роботу в інші країни;
- на стадії прийняття цих необґрунтованих положень до Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494 НАК «Нафтогаз України» надавав зауваження та пропозиції, стосовно того, що облаштування засобами дистанційної передачі даних не побутових споживачів з річним обсягом споживання до 10 тис. куб. м., «…не є необхідною, а є надмірною і занадто обтяжливою для не побутових споживачів». Також звертав увагу, що це «.. не є вимогою системи добового балансування». Але НКРЕКП без пояснень мотивів безпідставно поклала на непобутових споживачів з річним обсягом споживання природного газу до 0,01 млн. куб. м., необґрунтований обов’язок облаштовувати засоби дистанційної передачі даних за власний рахунок.
З огляду на зазначені витрати, які мають бути понесені малими непобутовими споживачами НАК «Нафтогаз України» вважає, що їх споживання для цілей балансування можна визначити як NDM, що відповідно до Регламенту ЄС 312/2014 означає non – daily metered. Такий підхід повністю відповідає практиці держав – членів ЄС, які вже перейшли до системи добового балансування.
- у Велокибританії обов’язок щодобового вимірювання поширюється лише на тих споживачів, чий обсяг споживання перевищує близько 5,5 млн. куб. м/рік. Кількість споживачів із таким рівнем споживання становить близько 360 по всій країні. У Данії щодобово вимірюється лише об’єкти, обсяги споживання якими перевищують 300 тис. м. куб/рік. У Франції щодобово вимірюється лише 10-12 % обсягу річного споживання.
Зважаючи на протестний рух, який поширюється в Україні, 12.07.2018 року НКРЕКП термін запровадження дистанційного обліку газу відтерміновував до 01.05.2019 року у випадку надання споживачем гарантійного листа (безумовного, безвідкличного), яким споживач письмово підтвердить свої зобов’язання у визначений ним строк, але не пізніше 01.05.2019 року облаштувати комерційний вузол обліку засобами дистанційної передачі даних. Тобто грабунок відтерміновується, а відключення споживачів продовжиться.
Просимо Вас, шановний пане Президенте, посприяти у внесенні змін до Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494, а саме в пункті 4 виключити абзац 6: "річний обсяг обліку природного газу яких менше 10 тис. м3 – протягом двох років та шести місяців з дня набрання чинності цією постановою".