Даною петицією пропонується ініціювати в Україні відміну Міжнародного іспиту з основ медицини (фундаментальні дисципліни), а також пропонується до розгляду питання щодо виключення з Етапу 1 КРОК-1 тестування з англійської мови за професійним спрямуванням.
Петицію створено за участі студентів:
- Харківського національного медичного університету
- Львівського Національного медичного університету імені Д. Галицького
- Вінницького національного медичного університету імені М. Пирогова
- ДЗ "Дніпропетровської медичної академії МОЗ України"
- Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського
- Національного медичного університету імені О. О. Богомольця
- Донецького національного медичного університету
- ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія»
- Буковинськoго державного медичного університету
- Запорізького державного медичного університету
- Івано-Франківського національного медичного університету
- Медичного факультету Харківського національного університету імені. В. Н. Каразіна
Підставою до створення петиції слугувало:
- Низький рівень академічної мобільності, брак міжнародного досвіду серед викладачів, внаслідок чого українська медична освіта та наука фактично є ізольованими від світової. Розірваність вищої освіти: науки і практичної діяльності; недофінансування наукових досліджень;
- Відмінність навчальних програм України від Європейських та Американських зразків;
- Відсутність методичного забезпечення для досконалого вивчення англійської мови за професійним спрямуванням;
- Короткий термін викладання англійської мови в закладах вищої освіти (півтора року, з них лише один навчальний семестр запрофесійним спрямуванням);
- Значна кількість студентів не вивчали англійської мови, обравши для вивчення інші мови міжнародного спілкування: французьку, німецьку тощо;
- При вступі до закладу вищої освіти нас не попереджали про обов’язкове знання саме англійської мови;
- П’ятий і шостий навчальні семестри на третьому році навчання є особливо важливими для майбутнього лікаря, адже вивчаються фундаментальні дисципліни для встановлення точного діагнозу, і ми прагнемо надавати перевагу вивченню саме медицини.
- Для того, щоб підвищити рівень знань з англійської мови, необхідно спочатку удосконалити навчальну програму, тому що програма, яка наразі функціонує в наших закладах, далека від вимог програми навчання студентів США та інших країн.
Ми,студенти, не проти реформ у медичній освіті, зв’язку та обміну досвідом з іноземними колегами, але спочатку прагнемо отримати якісну освіту (удосконалену навчальну програму, забезпечення матеріально-технічної бази університетів), поступового впровадження змін.
Згідно ст.7 ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII «Мова освіти», цит.: «Держава гарантує кожному громадянинові України право на здобуття формальної освіти на всіх рівнях (дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої), а також позашкільної та післядипломної освіти державною мовою в державних і комунальних закладах освіти.