Враховуючи непросте сьогодення України - окупацію частини Східних областей та Криму Російською Федерацією, збройний конфлікт, що триває 5 років та забирає життя українців, вважаю за необхідне наполягати на підсиленні заходів, спрямованих на забезпечення основних засад державної політики, що гарантуватимуть суспільству і кожному громадянину захист від загроз та посилення національної безпеки.
Нагадую, що відповідно до Закону України "Про національну безпеку України" встановлено повноваження державних органів у сферах національної безпеки і оборони, створюється основа для інтеграції політики та процедур органів державної влади, інших державних органів, функції яких стосуються національної безпеки і оборони, сил безпеки і сил оборони, визначається система командування, контролю та координації операцій сил безпеки і сил оборони, запроваджується всеосяжний підхід до планування у цих сферах, забезпечується демократичний цивільний контроль над органами та формуваннями сектору безпеки і оборони.
З огляду на статтю 1 частину 3 Закону «Про національну безпеку України»
громадська безпека і порядок – це захищеність життєво важливих для суспільства та особи інтересів, прав і свобод людини і громадянина, забезпечення яких є пріоритетним завданням діяльності сил безпеки, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та громадськості, які здійснюють узгоджені заходи щодо реалізації і захисту національних інтересів від впливу загроз.
З огляду на статтю 1 частину 4 Закону Про національну безпеку України державна безпека – це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності і демократичного конституційного ладу та інших життєво важливих національних інтересів від реальних і потенційних загроз невоєнного характеру.
З огляду на статтю 1 частину 5 Закону «Про національну безпеку України»
демократичний цивільний контроль – це комплекс здійснюваних відповідно до Конституції і законів України правових, організаційних, інформаційних, кадрових та інших заходів для забезпечення верховенства права, законності, підзвітності, прозорості органів сектору безпеки і оборони та інших органів, діяльність яких пов’язана з обмеженням у визначених законом випадках прав і свобод людини, сприяння їх ефективній діяльності й виконанню покладених на них функцій, зміцненню національної безпеки України.
З огляду на статтю 1 частину 6 Закону «Про національну безпеку України»
загрози національній безпеці України – це явища, тенденції і чинники, що унеможливлюють чи ускладнюють або можуть унеможливити чи ускладнити реалізацію національних інтересів та збереження національних цінностей України.
Протягом тривалого часу телевізійні канали «NewsOne» та «112», які працюють в інформаційному просторі України, відкрито працюють на агресора-окупанта, ведуть відкриту підтримку Російської Федерації. А також намагаються знецінити досягнення України у військовому конфлікті, реформах та світі, спотворюють картинку політичного, економічного, історичного, культурного життя країни, насичують інформаційний простір неправдивою та спотвореною інформацією,щодо військових дій країни-агресора та позиції України, розповсюджують фейки про український політикум та армію, рекламують терористичні формування та гуманізують країну-агресора.
З огляду на аналіз інформаційних матеріалів, поданих каналами «NewsOne» та «112», та розповсюдження їх в інформаційних та соціальних мережах, я зробила висновок, що понад 90% матеріалів даних агентів впливу спрямовані на:
- Спотворення дій України щодо дотримання норм міжнародного права, участі державних службовців та інститутів в інтересах України у міжнародних зусиллях з підтримання миру і безпеки, міждержавних системах та механізмах міжнародної колективної безпеки.
- Спрямовані проти розвитку сектору безпеки і оборони як основного інструменту реалізації державної політики у сферах національної безпеки і оборони.
- Спрямовані проти державного суверенітету і територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу України, допомагають, гуманізують та підтримують втручання у внутрішні справи України держави-агресора РФ.
- Нівелюють курс та реформи України, які спрямовані на сталий розвиток національної економіки, громадянського суспільства і держави та подають рейкову спотворену інформацію щодо зростання рівня та якості життя населення.
- Виступають проти інтеграції України в європейський політичний, економічний, безпековий, правовий простір, набуття членства в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору, розвитку рівноправних взаємовигідних відносин з іншими державами.
В ефірі різних програм «NewsOne» та «112» зафіксовано висловлювання О. Лукаш, В. Піховшека, Р. Коцаби, Є.Червоненко, М. Добкіна , Д. Співака, які суперечать вимогам встановлених законодавчих норм та мають ознаки порушення частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію» та абзацу четвертого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» - поширення ворожнечі.
Окрім того, в програмах, поширених «NewsOne» від 31.08.2018, 01.09.2018, 05.09.2018, 06.09.2018 існує багато кліше радянсько-комуністичної пропаганди, які містять ознаки прихованого призову до агресивних дій, програмують агресивну поведінку глядачів та провокують до повалення конституційного ладу країни, підриву національної безпеки, закликають допомагати агресору в окупації країни.
На мою думку, ці відкрито проросійські інформаційні мережі здійснюють інформаційну диверсію в Україні, і їх необхідно визначити, як агентів впливу РФ, які є загрозою національній безпеці України та національним інтересам держави.
З огляду на статтю 1 частину 9 Закону «Про національну безпеку України»
національна безпека України - захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз.
З огляду на статтю 1 частину 10 Закону «Про національну безпеку України»
національні інтереси України - життєво важливі інтереси людини, суспільства і держави, реалізація яких забезпечує державний суверенітет України, її прогресивний демократичний розвиток, а також безпечні умови життєдіяльності і добробут її громадян.
З огляду на вищевикладене, вважаю за необхідне звернутись до Президента України, як до гаранта Конституції України, та Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України, відповідно до повноважень Президента в рамках дії Закону «Про національну безпеку України», покладених на Президента статтею 5 пунктом 1 цього Закону з петицією
щодо захисту національних інтересів України,підсилення національної безпеки держави в інформаційному просторі та захисту інформаційного простору України від російської пропаганди та російських агентів впливу, а саме:
1. Реалізувати право ініціативи у Верховній Раді України щодо законодавчого посилення питань національної безпеки і оборони прийняти та затвердити Стратегію інформаційної безпеки України.
2. Реалізувати право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України та ввести Державний комітет телебачення та радіомовлення України та Національну раду з питань телебачення та радіомовлення до переліку державних органів, функції яких стосуються національної безпеки і оборони, сил безпеки і сил оборони відповідно до Закону «Про національну безпеку України», для чого внести зміни у розділ IV статтю 12 пункт 2 Закону «Про національну безпеку України».
3. Реалізувати право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України та доповнити Закон «Про національну безпеку України» розділом «Державні програми у інформаційний сфері України».
4. Звернутись до СБУ, Генеральної прокуратури України, РНБО та Національної ради з питань телебачення та радіомовлення з вимогами щодо проведення перевірки телевізійних мовників, каналів «NewsOne» та «112» стосовно:
- відповідності їх діяльності нормам чинного законодавства, а саме частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію» та абзацу четвертого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та Закону «Про національну безпеку України»;
- відповідності дотримання умов ліцензії на право користування каналами
мовлення «NewsOne» та «112» після зміни власника та після закінчення терміну дії ліцензії, який скінчився 19 вересня 2018 року.
5. Звернутись до СБУ, Генеральної прокуратури України з вимогами щодо проведення перевірки Національної ради з питань телебачення та радіомовлення щодо низки порушень при видачі ліцензії на право користування каналами мовлення «NewsOne» та «112».