№22/051338-еп

Створення в Україні муніципальної поліції

Автор (ініціатор): Щеглаков Іван Едуардович
Дата оприлюднення: 19 березня 2019
В Україні вже зараз проходить реформа децентралізації, мета якої – надання більших повноважень територіальним громадам в особі їх органів і посадових осіб. В контексті цього доцільним була б передача органам місцевого самоврядування певних функцій з охорони правопорядку шляхом надання права на створення власних правоохоронних органів – муніципальних поліцій. Більш того, зробити висновок про існування такої необхідності можна, проаналізувавши досвід деяких українських міст і сіл, які вже створили свої муніципальні органи правопорядку, зокрема м.Дніпра, м.Чернігова, м.Ірпіні, м.Львова та інших, де діють муніципальні варти.
Перш за все, для забезпечення діяльності муніципальної поліції необхідна розробка і прийняття відповідного закону про муніципальну поліцію. Поряд з тим необхідно внести зміни до Закону України «Про Національну поліцію», зокрема до Розділів І (Загальні положення), ІІІ (Система поліції та статус поліцейських), ІV (Повноваження поліції), що вказуватиме на розподіл повноважень між муніципальною і національною поліцією, до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», що передбачають серед повноважень місцевого самоврядування можливість створення власних органів з охорони правопорядку, а також до Глави 17 Кодексу України про адміністративні правопорушення та надати можливість муніципальній поліції притягати до адміністративної відповідальності осіб, що вчинили певні правопорушення (наприклад, правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку, правопорушення в галузі благоустрою).
Ураховуючи досвід європейських країн, у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» слід закріпити, що створення муніципальної поліції є правом, а не обов’язком відповідної територіальної громади. Відповідний орган повинен створюватися відповідною місцевою радою, яка одночасно б встановлювала його структуру. Законодавчо також треба визначити можливість створення спільної муніципальної поліції одразу декількома територіальними громадами, а у разі не створення муніципальної поліції її функції повинна виконувати Національна поліція.
Начальник відповідної муніципальної поліції та його заступники повинні призначатися місцевою радою з обов’язковим погодженням з керівником обласного управління Міністерства внутрішніх справ. Необхідним також є наявність у керівника та його заступників досвіду роботи в правоохоронних органах щонайменше п’ять років, що буде виступати гарантією професіоналізму. Для інших працівників муніципальної поліції (крім керівних посад) можна встановити ті ж вимоги, що і до працівників Національної поліції, а саме громадянство Україні, 18 років, володіння державною мовою та повна загальна середня освіта.
Міністерство внутрішніх справ повинно здійснювати загальний нагляд за діяльністю муніципальної поліції та у разі необхідності відкликати керівника з посади.
Форма муніципальної поліції, посвідчення поліцейського та жетон повинні затверджуватися відповідним наказом Міністра внутрішніх справ.
Компетенція. До компетенції муніципальної поліції слід віднести:
- забезпечення громадського порядку та безпеки;
- охорона об’єктів комунальної власності;
- патрулювання населених пунктів з метою виявлення правопорушень;
- контроль за дотриманням правил благоустрою;
- сприяння діяльності Національній поліції у сфері запобігання злочинам, допомога в їх розкритті;
- контроль у межах, встановлених законом, за дотриманням Правил дорожнього руху, зокрема щодо правильного паркування транспортних засобів;
- доставка нетверезих осіб, що знаходяться в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння до закладу охорони здоров'я чи за місцем проживання, якщо їх дії порочать людську гідність або становлять небезпеку громадському порядку;
- винесення постанов про накладення санкцій за вчинення певних адміністративних правопорушень та складання протоколів про адміністративні правопорушення та передача їх на розгляд адміністративним комісіям тощо.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Лапта Микола Олександрович
18 червня 2019
2.
Дерех Богдан Романович
15 червня 2019
3.
Панкратов Олександр Васильович
13 червня 2019
4.
Залевський Юрій Анатолійович
06 червня 2019
5.
Кагадій Микола Іванович
27 травня 2019
6.
Водолажщенко Григорий Григорьевич
25 травня 2019
7.
Максименко Юрій Петрович
02 травня 2019
8.
Копаєвський Антон Євгенійович
01 травня 2019
9.
Гладиш Андрій Михайлович
05 квітня 2019
10.
Станеску Оксана Валентинівна
03 квітня 2019
11.
Курносов Сергій Володимирович
03 квітня 2019
12.
Тютюнник Яна Сергіївна
03 квітня 2019
13.
Матьков Юрій Олексійович
03 квітня 2019
14.
Деркач Віктор Олександрович
02 квітня 2019
15.
Святогор Вячеслав Михайлович
02 квітня 2019
16.
Головко Тетяна Петрівна
02 квітня 2019
17.
Горошко Надія Володимирівна
02 квітня 2019
18.
Веремеєнко Роман В'ячеславович
01 квітня 2019
19.
Гулак Сергій Федорович
28 березня 2019
20.
Григор'єв Сергій В'ячеславович
25 березня 2019
21.
Драгой Игнат Александрович
24 березня 2019
22.
Ваконюк Максим Анатолійович
23 березня 2019
23.
Васьківська Юлія Сергіївна
23 березня 2019
24.
Нежеванна Світлана Іванівна
22 березня 2019
25.
Шевченко Віталій Миколайович
21 березня 2019
26.
Гладун Павло Юрійович
20 березня 2019
27.
Ольховська Наталія Сергіївна
20 березня 2019
28.
Петрюк Сергій Юрійович
20 березня 2019
29.
Слєпов Іван Романович
20 березня 2019
30.
Табак Артем Олегович
20 березня 2019
31
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено