№22/051912-еп

ШКІЛЬНА ОСВІТА: Розробити механізм надання права викладати у школах та в групах підготовки до школи дітей старшого дошкільного віку випускникам ВНЗ не педагогічної спрямованості після проходження курсу педагогіки (див. у тексті петиції)

Автор (ініціатор): Петракова Анна Геннадіївна
Дата оприлюднення: 12 квітня 2019
МЕХАНІЗМ НАДАННЯ ПРАВА ВИКЛАДАТИ, ЯКИЙ Я ПРОПОНУЮ:

1. Будь-який повнолітній громадянин України, що здобув вищу освіту та не має судимості, може за своїм бажанням скласти ЗНО поточного року з предмету, який планує викладати. Якщо його результат не нижче 190 балів, він отримує право проходження спеціального педагогічного курсу протягом від місяця до одного навчального року (не більше).
2. Ціна курсу не має перевищувати третини від установленого офіційного прожиткового мінімуму у разі його тривалості в 1-3 місяця та одної п'ятої у разі тривалості від 4 до 10 місяців.
3. В результаті проходження курсу складає іспит та отримує офіційний сертифікат, що дозволяє викладати у школах або інших навчальних центрах дітям шкільного та старшого дошкільного віку.

У разі неповної вищої освіти та деяких інших випадків кандидатура може розглядатися за іншими, більш суворими правилами, також чітко прописаними у новому законі, але як мінімум — створити вищеозначені умови для тих, хто здобув повну.

Обґрунтування:

Викладач у школі або в групі підготовки до школи повинен володіти спектром педагогічних знань та умінь, тому існує юридична заборона на вчителювання громадянам, що мають вищу освіту не педагогічного напрямку. У той час ми бачимо, що рівень підготовки випускників педагогічних вузів є значно нижчим, ніж випускників багатьох вузів технічного або культурно-гуманітарного напрямку. Студенти, чиї спеціальності пов'язані із наукою, виробництвом або мистецтвом, вивчають спеціалізовані та допоміжні предмети на значно глибшому рівні, ніж майбутні вчителі, адже не обмежуються рівнем шкільної програми.

Але найголовніше — через невисоку зарплатню вчителя і відсутність широкого спектру можливих напрямків кар'єри, абітурієнти дуже рідко прагнуть вступити саме до педагогічних вузів. Вузи були змушені знизити вступний поріг до непристойно низького рівня, і в результаті до педагогічних вузів поступає дуже велика кількість учорашніх трієчників не за покликанням, а за залишковим принципом, адже не змогли поступити туди, коли бажали.

З іншого боку, певна частина випускників інших вузів має намір викладати у школах (або в групах підготовки до школи), але позбавлена цього права юридично. Отримання другої вищої педагогічної освіти не є сприйнятним варіантом для більшості з них, адже:
1. Друга вища освіта здобувається тільки на контрактній основі, яку собі не зможе дозволити людина, яка всерйоз погоджується на зарплатню вчителя;
2. Навчання у вузі потребує значних затрат часу і зусиль, що вкрай складно поєднувати з роботою;
3. Навчання у вузі негативно впливає на стан здоров'я нервової системи, вже підірваний "першим терміном".

У той же час випускник будь-якого ВНЗ вже отримав усебічну освіту, успішно склавши іспити не тільки з профільних предметів, але й з історії України, філософії, іноземної мови, української мови професійного спілкування, основ економіки та охорони праці та багатьох допоміжних дисциплін в залежності від напрямку. Єдине, чого йому бракує порівняно з випускниками "педу" — знання та вміння в області педагогіки.

Я пропоную створити умови для залучення у сферу освіти молодих та відповідальних працівників, що дійсно знають той чи інший шкільний предмет на глибокому рівні, з повагою відносяться до дітей та їх батьків, добре знаються на сучасних технологіях та мають індивідуальний творчий підхід до аудиторії замість того, щоб з року на рік повторювати застарілі радянські кліше.
Це цілком можливо, адже вже було успішно реалізовано чесний та адекватний конкурс на отримання професії патрульного поліцейського громадянами без профільної освіти, але з реальним знанням Конституції.
Менше формальностей, більше реальної користі.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Кірічкова Світлана Владиславівна
12 липня 2019
2.
Соловйова Ганна Андріївна
11 липня 2019
3.
Куропятник Олексій Олексійович
10 липня 2019
4.
Кротов Олексій Володимирович
08 липня 2019
5.
Домчинська Оксана Андріївна
23 червня 2019
6.
Залевський Юрій Анатолійович
08 червня 2019
7.
Пікуль Анна Володимирівна
08 червня 2019
8.
Шомникова Анастасія Вікторівна
05 червня 2019
9.
Волчкова Наталія Олексіївна
30 травня 2019
10.
Падалиця Сергій Миколайович
29 травня 2019
11.
Марійко Ігор Іванович
29 травня 2019
12.
Ляшук Наталія Миколаївна
28 травня 2019
13.
Капралова Діана Станіславівна
25 травня 2019
14.
Водолажщенко Григорій Григорович
25 травня 2019
15.
Шаповаленко Зоя Володимирівна
24 травня 2019
16.
Хотюн Дмитро Петрович
24 травня 2019
17.
Мягкова Алла Олександрівна
24 травня 2019
18.
Мирошник Олена Ігорівна
24 травня 2019
19.
Булаєва Валерія Вікторівна
24 травня 2019
20.
Кондратюк Наталія Борисівна
22 травня 2019
21.
Гордополова Світлана Вікторівна
13 травня 2019
22.
Забіяка Олександра Костянтинівна
03 травня 2019
23.
Смірнов Олег Вікторович
01 травня 2019
24.
Брагіна Світлана Василівна
01 травня 2019
25.
Варенюк Галина Анатоліївна
30 квітня 2019
26.
Гомарєва Катерина Василівна
29 квітня 2019
27.
Гринь Юлія Борисівна
29 квітня 2019
28.
Сорока Ігор Євгенович
29 квітня 2019
29.
Бачурна Наталія Олександрівна
29 квітня 2019
30.
Юркова Катерина Олегівна
23 квітня 2019
68
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено