Зобов'язати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх структурні підрозділи державні та комунальні підприємства, забезпечити діяльність загальнодоступних громадських приймалень для приймання та реєстрації вхідної кореспонденції.
№22/052068-еп
Зобов'язати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх структурні підрозділи державні та комунальні підприємства, забезпечити діяльність загальнодоступних громадських приймалень для приймання та реєстрації вхідної кореспонденції.
В органах державної влади та органах місцевого самоврядування останнім часом поширюється практика, коли громадянам відмовляють у прийнятті вхідної кореспонденції та пропонують класти листи, звернення, скарги, тощо, у скриньки для звернень громадян. Зокрема така практика існує в Міністерстві культури України, Мінрегіонбуді, Міністерстві юстиції України (одне із перших запровадило таку практику, що з огляду на завдання міністерства виглядає особливо цинічно та зухвало), Департаменті благоустрою та збереження природного середовища КМДА. При цьому громадяни позбавлені можливості отримати підтвердження факту, що відповідна кореспонденція була прийнята органом влади. Також при покладанні кореспонденції у скриньку громадяни не зможуть в майбутньому довести, що усі вказані у супровідному листі додатки дійсно були надані, що кореспонденція надійшла саме у день її покладання у скриньку, тощо. Таким чином, дана практика створює безліч можливостей для зловживання:
- затягування із розглядом звернень громадян, маніпулюючи датами реєстрації вхідної кореспнденції;
- відмови у наданні адміністративних послуг (нажаль не всі послуги надаються через ЦНАП) з мотивів, що наданий не повний комплект документів (частина з яких може елементарно втратитись серед іншої кореспонденції).
Тому вважаю неприпустимим відсутність загальнодоступних приймалень в органах влади, куди громадяни можуть подати кореспонденцію та отримати на копії відмітку про її отримання.
Зобов'язати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх структурні підрозділи державні та комунальні підприємства, забезпечити діяльність загальнодоступних громадських приймалень для приймання та реєстрації вхідної кореспонденції.