Шановний пане Президенте!
Насамперед висловлюємо Вам свою повагу та звертаємося з наступним.
Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 1 липня 2019 року. Крім того ПКУ доповнено поняттями акцизного складу пересувного і розпорядника акцизного складу пересувного, викладено у новій редакції поняття акцизного складу і розпорядника акцизного складу, розширено визначення платника акцизного податку, змінено порядок реєстрації та роботи акцизних складів.
Також встановлена відповідальність за відсутність реєстрації акцизного складу та ліцензій на зберігання (в тому числі для власних потреб), роздрібну та оптову торгівлю пальним. Відповідальність, яка здатна розорити аграріїв, особливо це вдарить по невеликих фермерських господарствах.
Зазначаємо, що такі нововведення створюють серйозну загрозу аграріям, які змушені купувати паливо на власні потреби. Адже найчастіше фермери зберігають паливо в ємностях, бочках, які навіть неможливо обладнати необхідними приладами для обліку; використовуються ємності, щодо яких важко відновити рік випуску, не кажучи про акти введення в експлуатацію. До того ж обладнати сертифікований склад для палива є великою та найчастіше фінансово непідйомною проблемою.
Крім того, до 95% господарств взагалі не мають необхідних для отримання ліцензії документів, а саме акта введення в експлуатацію та дозволу на роботу об'єкта підвищеної небезпеки. А наразі через стислі терміни фермери просто не мають часу привести документацію у відповідність до чинного законодавства. Замість допомоги та сприяння держава вкотре ставить аграріїв на коліна.
Аграрії повинні на власний розсуд розпоряджатися своїми ресурсами, своїм паливом, яке придбане за їх власні кошти, бо це - кров, це - рушійна сила кожного виробничого процесу в сільському господарстві. Не буде безперешкодного доступу до палива - аграрії стануть перед вибором: або займатися землеробством, або припинити свою діяльність.
Прийняття такого рішення про введення ліцензування напередодні початку збиральної кампанії є фатальним, бо ставить під загрозу продовольчу безпеку України. Комбайни та трактори буде просто неможливо заправляти паливом, врожай опиниться під загрозою безповоротної втрати, а самі аграрії понесуть величезні фінансові збитки, які для багатьох стануть крахом їх підприємств, крахом їх життя.
Бо замість того, щоб витрачати кошти на розвиток сільськогосподарського підприємства, на придбання нової ефективної техніки, високоякісних ЗЗР, добрив, насіннєвого матеріалу, проведення заходів щодо збереження якісних показників ґрунту – аграрії змушені будуть витрачати гроші на виконання абсолютно безглуздих вимог чиновників.
Вважаємо, що ці зміни прийняті для наповнення не стільки бюджету країни, скільки для наповнення власних кишень недобропорядних чиновників, які, за поганою українською традицією, будуть штовхати фермерів до незаконних дій, зокрема, на дачу хабарів для прискорення процесу отримання потрібних документів, щоб запобігти стягненню з них непідйомному штрафу.
У зв’язку із зазначеним закликаємо не залишатися байдужими до окресленої проблеми. Адже роль аграрного сектору в житті кожного українця та економіки держави в цілому складно прибільшити.
Просимо розглянути питання щодо скасування обов’язкової реєстрації акцизних складів та ліцензування на зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним для аграріїв.