Щодо зупинення Постанови Кабінету міністрів України від 22 травня 2019 р. № 437 «Питання українського правопису» з мотивів невідповідності Конституції України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо її не конституційності
№22/060202-еп
Щодо зупинення Постанови Кабінету міністрів України від 22 травня 2019 р. № 437 «Питання українського правопису» з мотивів невідповідності Конституції України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо її не конституційності
Вважаю є підстави для зупинення дії Постанови Кабінету міністрів України від 22 травня 2019 р. № 437 «Питання українського правопису» в силу наступних критеріїв.
Законодавчі підстави
У відповідності до п.15 ст.106 Конституції України Президент України зупиняє дію актів Кабінету Міністрів України з мотивів невідповідності цій Конституції з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності.
Статтею 116 Конституції України, статтею 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» та Закону Української Радянської соціалістичної республіки "Про мови в Українській РСР» (який діє на даний час) до повноважень Кабінету Міністрів України не віднесено схвалення Українського правопису в новій редакції, розробленій Українською національною комісією з питань правопису.
Питання щодо схвалення правопису в новій редакції на момент прийняття даної постанови Кабінетом Міністрів України законодавчо не врегульовано.
Підпунктом а п.1 ч.1 ст.44 "Повноваження Національної комісії зі стандартів державної мови» Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (який на даний час не набрав чинності) визначено, що Комісія має такі повноваження напрацьовує з урахуванням пропозицій та висновків Інституту української мови Національної академії наук України, інших наукових та освітніх установ і затверджує стандарти державної мови, зокрема правопис української мови та зміни до нього.
Економічні підстави
1. Прийняття даного Правопису в новій редакції тягне витрати на розробку, виготовлення та придбання освітніми закладами відповідних підручників та внесення відповідніх змін до освітніх програм.
2. Витрати на додаткове навчання педагогічних працівників, державних службовців та інших осіб з питань змін та застосування нового правопису.
3. Витрати на внесення змін до комп᾽ютерних програм, офіційних сайтів державних органів та установ в частині редакції правопису.
Ну і саме головне постійна плутаниця в застосуванні нових назв, термінів тощо в колі громадян, і тому я вважаю прийняття такої постанови направлене на лобіювання інтересів осіб які мають на мету отримати матеріальну вигоду від його впровадження, а не реальними нагальними громадськими чи державними потребами.
Прошу підтримати текст петиції всіх небайдужих
Щодо зупинення Постанови Кабінету міністрів України від 22 травня 2019 р. № 437 «Питання українського правопису» з мотивів невідповідності Конституції України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо її не конституційності