№22/062876-еп

Щодо спрощення процедури використання правоохоронними органами України можливостей операторів мобільного зв’язку під час розшуку зниклих дітей

Автор (ініціатор): Марков В'ячеслав Валерійович
Дата оприлюднення: 21 червня 2019
За даними ювенальної поліції з початку 2019 року в України правоохоронні органи отримали 4250 повідомлень про зникнення дітей. Щодня в Україні зникає понад 20 дітей.
Як свідчить світова практика розшуку зниклих дітей, якщо місце знаходження дитини не було встановлено протягом перших годин – доби після її зникнення, то вірогідність знаходження дитини живою зменшується у декілька разів.
На теперішній час частина дітей, які зникли, мали про собі мобільні телефони чи смартфони. Оператори мобільного зв’язку мають технічну можливість надати інформацію про останнє приблизне місце знаходження мобільного телефону та перелік телефонних номерів з якими контактувала особа в останні години та дні перед зникненням. Дана інформація може суттєво допомогти у встановленні місця знаходження зниклої дитини та переліку осіб, які можуть бути причетними до її зникнення.
Але у відповідності до українського законодавства така інформація може бути передана операторами мобільного зв’язку правоохоронним органам тільки за рішенням суду. В українських реаліях отримання такого рішення може зайняти декілька діб.
У зв’язку з вищевикладеним необхідно розглянути питання щодо внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України в частині надання права правоохоронним органам здійснювати консенсуальне (за згодою офіційних представників зниклої дитини) встановлення місцезнаходження радіоелектронного засобу (мобільного телефону), а також перехоплення даних з транспортних телекомунікаційних мереж без рішення суду.
Це повинно відбуватися за приблизно таким алгоритмом:
1) правоохоронний орган отримує заяву про зникнення дитини;
2) слідчий реєструє в ЄРДР відповідне кримінальне провадження;
3) працівники правоохоронного органу встановлюють через свідків (родичів, друзів, знайомих зниклої дитини тощо) номер мобільного телефону зниклої дитини та IMEI її мобільного пристрою;
4) працівники правоохоронного органу отримують від офіційних представників зниклої дитини дозвіл на отримання від операторів мобільного зв’язку інформації по її мережній активності за певний період;
5) слідчий, використовуючи свій цифровий підпис, подає через єдиний спеціалізований вебсайт онлайн заяву (в якій зазначає номер кримінального провадження в ЄРДР, номери мобільних телефонів та IMEI мобільних пристроїв зниклої дитини) про надання операторами мобільного зв’язку інформації про останнє приблизне місце знаходження мобільного телефону та перелік телефонних номерів з якими контактувала зникла дитина. Слідчий попереджається про кримінальну відповідальність за подачу неправдивої інформації;
6) оператори мобільного зв’язку в автоматичного режимі надають наявну в їх базах даних запитувану інформацію;
7) працівники правоохоронних органів використовують отриману від операторів мобільного зв’язку інформацію для встановлення ймовірного місця знаходження зниклої дитини та переліку осіб, які можуть бути причетними до її зникнення.

Запровадження даного механізму не потребує значних фінансових витрат. Необхідно розробити відповідний онлайн ресурс та забезпечити його безперебійну роботу.

Щодо ймовірного використання деякими правоохоронцями даного ресурсу для отримання інформації щодо інших осіб, то всі запити, що будуть надходити на відповідний онлайн ресурс будуть перевірятися щодо законності їх розміщення, а посадова особа, яка використала цей ресурс незаконно, буде притягатися до кримінальної відповідальність у відповідності до вже чинних норм Кримінального кодексу України.

В сучасних умов не використання наявних технічних можливостей щодо розшуку зниклих дітей – є «злочином»!
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Васильченко Вячеслав Іванович
21 вересня 2019
2.
Грінченко Олександр Олександрович
21 вересня 2019
3.
Чорпіта Олена Василівна
21 вересня 2019
4.
Собко Мар'ян Петрович
21 вересня 2019
5.
Комар Олена Петрівна
20 вересня 2019
6.
Колодєєв Ілля Вікторович
20 вересня 2019
7.
Козієнко Тетяна Петрівна
20 вересня 2019
8.
Троцько Вадим Григорович
20 вересня 2019
9.
Тищенко Володимир Юрійович
20 вересня 2019
10.
Поперечний Олександр Дмитрович
20 вересня 2019
11.
Довбиш Андрій Вікторович
20 вересня 2019
12.
Єфімов Сергій Миколайович
20 вересня 2019
13.
Кривошеєв Андрій Сергійович
20 вересня 2019
14.
Карбан Алла Володимирівна
19 вересня 2019
15.
Мелешенко Вікторія Олегівна
19 вересня 2019
16.
Бень Олег Аліханович
19 вересня 2019
17.
Мірошниченко Наталя Геннадіївна
19 вересня 2019
18.
Огородник Константин Миколайович
19 вересня 2019
19.
Смірнова Інна Миколаївна
19 вересня 2019
20.
Воронін Віктор Валерійович
19 вересня 2019
21.
Іванов Лев Костянтинович
19 вересня 2019
22.
Андреев Денис Сергійович
19 вересня 2019
23.
Пельтік Олександр Вячеславович
19 вересня 2019
24.
Кисленко Лариса Віталіївна
19 вересня 2019
25.
Хомінець Тетяна Іванівна
19 вересня 2019
26.
Данилюк Катерина Сергіївна
18 вересня 2019
27.
Кошпарьонок Вероніка Дмитрівна
18 вересня 2019
28.
Жадько Максим Анатолійович
18 вересня 2019
29.
Дорохов Валерій Олександрович
18 вересня 2019
30.
Вовк Оксана Вікторівна
18 вересня 2019
2462
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено