Вимагаю у встановлений законодавством термін розробити та передати на розглдяд Верховної Ради України законопроект змін до закону України "Про судовий збір".
Суть змін має полягати в тому, що:
по-перше: судовий збір має сплачуватись 1 раз під час звернення до суду. За подання будь-яких скарг на судові рішення по справі, судовий збір не має сплачуватись. Підставою для такої зміни в закононодавстві має бути те, що судовий процес 1, і відповідно і оплачуватись він має один раз. Окрім того, позивач по справі звертаючись із позовом до суду, розраховує на певний розмір матеріальних витрат на судовий процес (судови збір), а у разі, якщо у подальшому виникне потреба оскаржувати судові рішення, позивач може не вписатитися у розрахований бюджет, (як наслідок не звернеться із необхідною йому скаргою), що у свою чергу може призвести до невірного вирішення справи. Така ж ситуація з відповідачем, якого насильно притягнуто у справу, у разі винесення рішення на користь позивача, має нести майнові втрати за оскарження судових рішень. Окрім того, скарги на судові рішення можуть подавати не лише сторони (позивач чи відповідач), а і інші учасники процесу, а також особи, які взагалі не приймали участь у процесі. Діючим законом не передбачено, у разі задоволення скарги таких осіб, повертати (чи стягувати з будь-кого) витрачені на сплату судового збору цими особами - їм коштів. (майнові втрати).
Так само, діючим законодавствов, на особу може бути покладений додатковий тягар сплати судового збору, якщо суд не розглянув усі заявлені позивачем вимоги, а з часом виніс додаткове судове рішення. (тобто за фактично одну і ту саму апеляційну чи касаційну скаргу, у звязку із неуважністю судді, зацікавлені особи змушені двічи оплачувати судови збір. Фактично подвіна оплатою за одну ту ж саму "послугу", має бути виключено із законодавства.)
Окрім того, у разі оскарження процесуальної ухвали, учасник процесу не повинен оплачувати судовий збір, адже діюче законодавство не передбачає повернення коштів із держбюджета, зокрема у разі успішного оскраження ухвали, (що по перше доводить, що суддя виніс незаконне рішення, а по друге, що учасник процесу поніс збитки, ізза протиправних дій судді, який діяв від імені держави, тобто фактично ДЕРЖАВА має відшкодовувати ці збитки, але законом цього не передбачено). Відтак і оплата державі судового збору за подання скарг - має бути СКАСОВАНОЮ відповідним законом.
Можливість стягнення коштів за виготовлення додаткових копій судовових рішень, копій тенічних записів судового засідання - не виключена, адже це оплата за додаткові послуги.
по-друге. Законопроект має містити верхні межі сплати судового збору для всіх категорій платників судового збору. Окрім того межі судового збору мають бути для всіх категорій позивачів однаковими. Так у разі, якщо юридична особа (наприклд банк) звертається із позовом до фізичної особи, вона платить 1 МЗП, і у разі, якщо позивач виграє позов, відповідач (фізична особа) додатково буде змушена сплатити банку 1 МЗП. У разі ж звернення фізичноїї особи із позовом до банку, і перемоги цією особою, банк сплатить лише 0,4 МЗП (у 2,5 рази менше) позивачу, що є несправедливим.
По- трете. Ставки судового збору мають бути розраховані так, щоб доходи державного бюджету від справляння Судового збору, дорівнювали фактичним видаткам на розгляд судових справ.
По-четверте. Законопроект Має передбачати скасування стягення судового збору у справах про адміністративні правовпорушення. (на невідповідності приципам адміністративної відповідльності введення такої новелли до закону Про судовий збір та до КУпАП було наголошено у висновку експертного упраління ВРУ до законопроекту змін до цих законів ще в 2013р.)
ПРОШУ ПІДТРИМАТИ!