Аналітична агенція Newzoo, яка профільно займається дослідженням ринку відеоігрової індустрії, оприлюднила свій звіт за аналізом вказаного ринку в 2018 році та прогноз на 2019 рік.
Відповідно до наведених даних протягом 2018 року українці витратили на відеоігри та інші цифрові розваги $179 млн. Цьогоріч прогнозується зростання цієї суми до $203 млн, при цьому кількість активних споживачів ринку становитиме приблизно 15,5 млн осіб. Більша частина згаданої продукції, згідно зі світовою тенденцією, реалізовувалась у цифровій формі, що суттєво знижує затрати виробництва і збільшує прибуток з обігових коштів.
Однак українці, які є споживачами цього мільйонного ринку, не мають змоги отримувати продукцію українською мовою. Як правило, програмне забезпечення поширюється або мовою оригіналу, або з російськомовною локалізацією, яка сприймається як зрозуміла для українського ринку. Тимчасом Україна вже кілька років не є частиною російськомовного регіону в цифровій дистрибуції і на наших громадян не поширюються ціни, які діють в цьому регіоні. Отже споживач, сплачуючи вищу ціну за продукт, не має додаткових переваг. Водночас значна кількість відеоігор містить локалізацію на мови країн Європи, наприклад, польську, чеську тощо. Хоча показники ринку в цих країнах не є суттєво вищими за українські. Наразі локалізація на українську мову – власна ініціатива розробника чи видавця програмного забезпечення і не є поширеною практикою.
Хочу нагадати, що зміни в українському законодавстві, які забезпечили локалізацію продукції в кіноіндустрії, позитивно вплинули не лише на популяризацію української мови та посилення її ролі в суспільстві, але й на формування окремого ринку, який надає відповідні послуги з локалізації продукції.
З огляду на викладене вважаю, що створення законодавчих умов, які гарантуватимуть україномовним користувачам доступ до локалізованого українською мовою програмного забезпечення, матиме позитивний вплив на ринок відеоігрової індустрії та на зміцнення позицій української мови як в Україні, так і в світі.
Тому з метою забезпечення наявності україномовного контенту на українському ринку відеоігор прошу розробити та внести відповідні зміни до законодавства.