№22/064286-еп

щодо деколонізації назв залізниць України

Автор (ініціатор): Бандирський Тарас Стефанович
Дата оприлюднення: 02 липня 2019
Вельмишановний Володимире Олександровичу, пане Президенте!

Прошу Вас як Гаранта державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, відповідно до статті 11, частини першої статті 102 та частини першої статті 106 Конституції України, ініціювати зміну назв двох із шести залізниць України, що входять до складу АТ "Українська залізниця", а саме:

- Півде́нно-За́хідну залізни́цю (ПЗЗ) перейменувати на Центральну залізницю (ЦЗ);

- Півде́нну залізни́цю (ПЗ) перейменувати на Східну залізницю (СЗ).


Зазначені залізниці були створені та пойменовані ще в епоху колоніального панування на землях основної частини України Російської імперії, відповідно у 1870 та 1869 роках.

Таким чином, Україна як незалежна та європейська і самодостатня держава законсервувала й надалі продовжує використовувати на 28-му році свої незалежності архаїчні імперські назви-кліше для українських залізниць (регіональних філій АТ "Українська залізниця").

Використання колоніальних назв залізниць з 19 століття сьогодні обґрунтовується начебто необхідністю підтримки існуючої традиції та "історичної спадщини" залізниць України.

За такою принизливою для будь-якої нормальної людини та нації логікою, сучасна Україна мала б використовувати замість назв "Україна", "українці" та "українська мова" так звані "історично обумовлені" (тобто силоміць нав'язані Російською імперією під час її колоніального панування в Україні) назви "Юго-Западный край" ("Малороссия"),"малороссы" та "малороссийское наречие".
Сполучені Штати Америки, скажімо, за цією логікою мали б використовувати у якості національної назви не "США", а "Нова Англія" (не плутати з уживаною по сьогоднішній день однойменною історичною назвою географічного регіону на північному сході США), а Мексика (Мексика́нські Сполу́чені Шта́ти)- до сьогодні називатися "Нова Іспанія".

Згідно із здоровим глуздом та логікою країни й народу, які себе поважають, області України, що охоплені Південно-Західною залізницею (території Київської, Вінницької, Житомирської, Чернігівської, Хмельницької та частково Сумської, Рівненської, Чернівецької, Черкаської, Полтавської й Тернопільської областей) не можуть бути "південним заходом" України, оскільки розташовані в основному у центрі країни та, навіть, частково на північному сході нашої держави (Чернігівська область).

Аналогічно, території Сумської, Харківської та Полтавської областей, що охоплюються Південною залізницею, аж ніяк не можуть вважатися півднем України, оскільки розташовані у східній частині країни.

Для російської ж колоніальної адміністрації наприкінці 19-го, на початку 20-го століття, вказані "імперські" назви українських залізниць були абсолютно логічними та обґрунтованими, оскільки відносно території Росії як ядра тодішньої Російської імперії територія України була якраз "Юго-Западным краем" (Південно-Західна залізниця) та "Югом" (Південна залізниця).

Можливі контраргументи проти присвоєння вказаним двом залізницям України їх природних та цілком логічних назв, що відповідають їх розташуванню у межах України, на кшталт, це "зайві та необгрунтовані додаткові витрати, пов'язані з перейменуванням залізниць" або "для чого чіпати та перейменовувати "історичні" назви українських залізниць" - не лише позбавлені історичної та юридичної обґрунтованості й переконливості, але й просто суперечать здоровому глузду та принижують національну гідність України як держави та гідність усіх її громадян.
Крім того, прогнозована вартість заходів з перейменування Південно-Західної залізниці та Південної залізниці аж ніяк не складе "астрономічних" сум (за умови дотримання прозорості та контролю за цільовим використанням коштів) та може бути передбачена у бюджеті АТ "Українська залізниця" на наступний рік.

Національні Честь та Гідність - Безцінні!!!

Прошу усіх небайдужих співгромадян приєднатися до даної петиції.

Шануймося, бо МИ цього ВАРТІ!

З повагою,
Тарас Бандирський
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Мироненко Богдан Анатолійович
13 липня 2019
2.
Чорний Богдан Анатолійович
10 липня 2019
3.
Мациков Євген Костянтинович
09 липня 2019
4.
Вадець Владислав Володимирович
09 липня 2019
5.
Файбиш Ігор Васильович
05 липня 2019
6.
Каріков Віталій Миколайович
04 липня 2019
7.
Кравець Олексій Олексійович
04 липня 2019
8.
Сікора Іван Веніамінович
04 липня 2019
9.
Кінах Володимир Степанович
04 липня 2019
10.
Кравченко Лариса Миколаївна
03 липня 2019
11.
Онишко Олексій Євгенович
03 липня 2019
12.
Падалиця Сергій Миколайович
03 липня 2019
13.
Мелашкін Олександр Вадимович
03 липня 2019
14.
Лідовський Іван Костянтинович
03 липня 2019
15.
Шендировська Олександра Петрівна
03 липня 2019
16.
Сизоненко Михайло Олександрович
03 липня 2019
17.
Бабенко Микола Миколайович
03 липня 2019
18.
Бандирська Маргарита Юріївна
02 липня 2019
19.
Бандирський Тарас Стефанович
28 червня 2019
19
голосів з 25000
необхідних
Статус: Триває збір підписів
Залишилося 71 день
Для того, щоб підтримати петицію, необхідно авторизуватися.