Частиною другою статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я в редакції Закону N 3611-VI від 07.07.11 визначено, що порядок створення, припинення закладів охорони здоров'я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом.
Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.09.2011 № 582 затверджено План заходів щодо організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 7 липня 2011 року № 3611 - VI « Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги".
Пункт перший цього Плану передбачав розробку та подання в установленому порядку Кабінетові Міністрів законопроект «Про особливості діяльності закладів охорони здоров'я» щодо порядку створення, припинення закладів охорони здоров’я, особливостей їх діяльності та класифікації.
Такий законопроект було внесено до Верховної Ради України та зареєстровано за номером 9386 від 01.11.2011.
Проте вказаний законопроект в жодній мірі не регулював порядку створення і припинення закладів охорони здоров'я. Проект отримав негативний висновок Головного науково-експертного управління та був відкликаний суб’єктом подання.
Відтак, на сьогоднішній день порядок створення, припинення закладів охорони здоров'я, особливості діяльності та класифікація закладів залишається не врегульованим.
Таким чином, упродовж 2011-2019 років в Україні немає відповідного Закону, який би врегульовував порядок створення, припинення закладів охорони здоров'я, особливості діяльності та класифікація закладів.
Незважаючи на це, Київська міська державна адміністрація та її структурний підрозділ - Департамент охорони здоров‘я упродовж цих років незаконно здійснювали створювали та припиняли заклади охорони здоров'я.
Грубе ігнорування вимог основ законодавства України про охорону здоров’я призвели до порушення прав громадян закріплених та гарантованих Конституцією та Законами України. Це підриває авторитет держави, як серед громадян України, так і перед світовою спільнотою.
Невиконання або неналежного виконання державними службовцями та службовцями органів місцевого самоврядування своїх службових обов’язків, перевищення своїх повноважень, що … заподіяло значну матеріальну чи моральну шкоду громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об’єднанню громадян є підставою для проведення службового розслідування.
Порядок проведення службового розслідування визначені Порядком проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України “Про запобігання корупції” прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 р. № 950 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 р. № 691) – надалі Порядок.
Відповідно до п. 2 цього Порядку рішення щодо проведення службового розслідування приймається керівником органу, в якому працює особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або особа, яка для цілей Закону прирівнюється до особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно якої планується проведення службового розслідування (далі - особа, стосовно якої проводиться службове розслідування).
Згідно з п. 4 цього Порядку службове розслідування проводиться з відстороненням особи, стосовно якої проводиться службове розслідування, від здійснення повноважень на посаді або без такого відсторонення. Рішення про відсторонення приймається керівником органу.
Враховуючи наведене, прошу Вас призначити службове розслідування за фактами протиправного припинення закладів охорони здоров’я на території міста Києва з відстороненням голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В., директора Департаменту охорони здоров’я КМДА Гінзбург В.Г.