На сьогодні, проблема сходу з рейок трамваїв, так званий «дрифт», залишається незважаючи на ремонт значних ділянок трамвайних шляхів. Останній «дрифт» стався у Києві 13 серпня 2019 року, внаслідок перевищення швидкості трамваєм, і це відбувається постійно у різних містах України, переважно у густонаселених містах. Якщо за іншим наземним транспортом – тролейбусами і маршрутками є спостереження щодо швидкості руху, то за рухом трамваєм воно відсутнє. Це значна проблема з огляду на вірогідність травмування великої кількості людей, які користаються цим наземним електротранспортом.
Причини сходу з рейок «дрифту» трамваїв не тільки в стані рейок і рухомого складу трамвайних депо, а й в діях водіїв трамваїв.
А саме, тривале стояння на зупинках і подальше перевищення швидкості на ділянках між зупинками в спробі втиснутися в графік руху маршруту.
Такими діями водії:
- наражають на небезпеку життя пасажирів, з урахуванням частого аварійного стану трамваїв;
- збільшують ризик ДТП за участю автомобільного транспорту, в разі несподіваної несправності трамвая або його сходу з рейок «дрифту»;
- створюють додаткове навантаження на деякі ділянки трамвайних колій, стан яких часто незадовільний.
Способом боротьби з цим може бути установка GPS маячків на кожному трамваї.
Це збільшить безпеку перевезень пасажирів даними транспортом та дозволить нормалізувати графік руху трамваїв, так як знаходження кожного трамвая в певній точці і термін перебування в ній можна буде відстежити.