Згідно з статтею 2 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (далі - Закон), цей Закон застосовується до Замовників, тобто потенційний постачальник (за Законом - Учасник закупівлі), який претендує на державні кошти взагалі не несе ніякої відповідальності за цим Законом. Крім того на Замовника статтею 17 Закону покладено функції контролюючих органів, тобто замість того щоб займатися закупівлею якісного товару за державні кошти, Замовник більшу частину свого часу витрачає на відбір постачальника, який відповідає вимогам статті 17 Закону, а Учасник по кожній закупівлі витрачає свій час та кошти на збір одних і тих же довідок та їх завантаження до електронної системи закупівель (далі - ЕСЗ), що, до того ж збільшує кількість непотрібної, повторюваної інформації у базі даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
З метою спрощення, прискорення, збільшення зацікавленості у послугах ЕСЗ та зменшення приводів у Замовників щодо відхилення тендерних пропозицій Учасників закупівель, пропоную розробити механізм проведення закупівель у ЕСЗ, у якому Замовники і Учасники закупівель будуть мати рівні права, обов’язки та будуть зайняті виключно придбанням та постачанням товарів, послуг чи робіт а не постійним збором, оновленням, завантаженням, перевіркою купи одних і тих самих довідок про стан закладів як з однієї так і з іншої сторони, який би надавав гарантії держави усім користувачам ЕСЗ, що кожен Учасник чи Замовник, якщо був допущений ЕСЗ до участі у процедурі закупівлі є надійним та повністю відповідає вимогам чинного законодавства України як юридична особа або як фізична особа-підприємець та має всі необхідні ліцензії, дозволи та не має ніяких обмежень щодо постачання тих чи інших товарів, послуг, робіт і т.д.
З метою залучення до процедури закупівлі якомога більшої кількості Учасників, що в свою чергу підніме рівень конкуренції, пропоную замість плати за подання Учасником пропозиції ввести плату виключно з переможця закупівлі у чітко визначеному процентному відношенні до суми остаточної за результатами аукціону цінової пропозиції, або взагалі зробити користування ЕСЗ повністю безкоштовною, як стимулювання сумлінних платників податків.
З метою прискорення обороту коштів у країні та можливістю вирішення термінових питань пов’язаних з необхідністю закупівлі товарів, послуг чи робіт, пропоную максимально скоротити строки проведення процедур закупівель у ЕСЗ. На сьогодні основною процедурою закупівлі за Законом є процедура «відкриті торги», згідно з якою від дати оголошення закупівлі до дати укладання угоди проходить мінімум місяць, тобто на укладання однієї угоди Замовник витрачає цілий місяць, що не є прийнятним в умовах ринкової економіки.
З метою запобігання порушень статті 4 Закону, пропоную зробити неможливим оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі у ЕСЗ за відсутності оприлюдненого річного плану або додатку до річного плану.