№22/071450-еп

Про єдиний податок із заробітної плати та єдину форму звітності

Автор (ініціатор): Якунін Іван Володимирович
Дата оприлюднення: 27 серпня 2019
Про єдиний податок із заробітної плати та єдину форму звітності

На сьогодні в Україні з фонду заробітної плати справляється три податки та збори. Податок на доходи фізичних осіб - 18%, військовий збір - 1,5 % та єдиний соціальний внесок - 22%, що регулюються нормами Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Подаються такі види звітності: до органів ДФС - повідомлення про прийом працівника на роботу, Звіт з ЄСВ, Форма 1-ДФ, звіти з праці в Держстатистику, звіти в Фонд соціального захисту інвалідів, звіти в Держслужбу зайнятості.
Крім того норми КЗпП України зобов'язують заробітну плату виплачувати не менше двох раз на місяць (мінімум 6 платіжних доручень на сплату податків в місяць).
Існує значне навантаження на фонд оплати праці та досить незручне адміністрування, що призводить до виводу офіційної заробітної плати в «тінь».
Так, наприклад, станом на серпень 2019 року при нарахуванні заробітної плати в розмірі 5000 грн. утримання всіх діючих податків та зборів за рахунок працівника складають 975 грн., за рахунок роботодавця 1100 грн., до видачі працівнику 4025 грн. Роботодавець як податковий агент зобов'язаний утримати та перерахувати в бюджет 2075 грн., що складає 41,5 % від нарахованої заробітної плати. Загальний відсоток всіх податків складає: 22+18+1,5 = 41,5%. Чи стимулює це виводити зарплату з «тіні»? Мабуть ні.
Крім того, стаття 19 Закону України «Про охорону праці» визначає обов’язковий норматив витрат не менше 0,5 % від фонду оплати праці за попередній рік. Норма закону поширюється на підприємства, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
Також ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» зобов’язує роботодавця з чисельністю працюючих від 8 і більше осіб створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю та надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю. За не створення робочих місць передбачені адміністративно-господарські санкції в розмірі половини середньої річної заробітної плати.
Малий та середній бізнес, який має всього до 10 найманих осіб не може дозволити тримати у штаті кадровика, бухгалтера, юриста з метою дотримання чисельних норм при нарахуванні та виплаті заробітної плати.
На підставі вищевикладеного пропонується запровадити зручний та прозорий податок - єдиний податок із заробітної плати , який містить в собі спрощене адміністрування, фіскальну достатність, соціальну справедливість, рівномірність та зручність сплати, єдиний підхід, легкість, прозорість і зрозумілість.
Втрати бюджету будуть нівельовано за рахунок виводу зарплати з тіні. Витрати на адміністрування будуть зменшені: замість трьох рахунків та платіжних доручень - один, замість трьох особових рахунків - один, замість двох податкових звітів - один та один інспектор задіяний в камеральних та документальних перевірках.
Опитувальник на сайті ДФС України, що розміщений ще 30.01.2014.
Який спосіб об’єднання звітності з ПДФО та ЄСВ Ви підтримуєте? Де висловлена зацікавленість бізнесу в об’єднанні звітності, але за 5 років так нічого не відбулося.
Пропонується внести зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», звісно обговоривши це з бізнесом, науковцями, фахівцями, держслужбовцями, громадськими та політичними діячами, представниками організацій роботодавців, профспілок та всіма зацікавленими особами.
Суть змін: замінити три існуючі податки та збори на один - єдиний податок із заробітної плати, який буде сплачуватися на єдиний казначейський рахунок, а Казначейська служба вже буде самостійно направляти його до потрібних бюджетів та фондів.
Податок повинен включати себе ПДФО, ВЗ, ЄСВ, відрахування в Фонд захисту інвалідів. В майбутньому до складу єдиного податку із заробітної плати можна ввести відрахування на страхову медицину, що буде сприяти заінтересованості самих робітників укладати офіційні трудові договори.
Запровадити єдиний звіт з фонду оплати праці, який замінить існуючі звіти.
Розмір єдиного податку із заробітної плати пропонується зменшувати поступово: наприклад почати з 40% до 30%.
Виключити поняття мінімальний та максимальний страховий внесок, замінити поняття податкова соціальна пільга на пільгову знижку бази оподаткування, звісно залишивши мінімальні державні гарантії нарахування заробітної плати.
Новації призведуть до рівних умов оподаткування доходів всіх категорій громадян - і тих, що отримують мінімальну заробітну плату, і тих, що отримують достатньо великі зарплати, спростить оподаткування та зменшить витрати на адміністрування, буде сприяти виводу зарплати з «тіні» і стимулюванню створення нових легальних робочих місць, надасть значне полегшення ведення бізнесу, надасть поштовх до розвитку економіки України, зростання добробуту громадян, підвищить рівень соціальної захищеності.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Пилипенко Геннадій Петрович
27 листопада 2019
2.
Гаркуша Сергій Вікторович
27 листопада 2019
3.
Гребельник Олександр Віталійович
24 листопада 2019
4.
Тернова Алла Анатоліївна
17 листопада 2019
5.
Нігматуллін Ільдар Фоатович
13 листопада 2019
6.
Судика Володимир Миколайович
30 жовтня 2019
7.
Зельцер Валерій Вікторович
25 жовтня 2019
8.
Галіщев Олексій Станіславович
10 жовтня 2019
9.
Горбунков Тимофій Віталійович
05 жовтня 2019
10.
Папіженко Володимир Володимирович
02 жовтня 2019
11.
Коваль Нина Ивановна
30 вересня 2019
12.
Вишня Сергій Геннадійович
19 вересня 2019
13.
Макєєв Олександр Володимирович
18 вересня 2019
14.
Артюхова Світлана Григорівна
15 вересня 2019
15.
Костенко Денис Сергійович
14 вересня 2019
16.
Нестерова Наталія Вікторівна
12 вересня 2019
17.
Радевич Світлана Василівна
11 вересня 2019
18.
Тимошенко Володимир Миколайович
09 вересня 2019
19.
Рудницкий Ростислав Станиславович
09 вересня 2019
20.
Маненко Людмила Ивановна
07 вересня 2019
21.
Семчук Леся Михайлівна
07 вересня 2019
22.
Доманов Олександр Севастянович
07 вересня 2019
23.
Штика Ольга Романівна
04 вересня 2019
24.
Синьов Микола Миколайович
03 вересня 2019
25.
Бадай Марія Володимирівна
03 вересня 2019
26.
Сошніков Олексій Валерійович
03 вересня 2019
27.
Богомаз Ольга Олександрівна
03 вересня 2019
28.
Яблонський Ярослав Миколайович
03 вересня 2019
29.
Читалова Людмила Михайлівна
03 вересня 2019
30.
Боднарчук Олена Василівна
02 вересня 2019
224
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено