№22/071948-еп

Зупинити знищення Міністерства екології та природних ресурсів.

Автор (ініціатор): Єднак Остап Володимирович
Дата оприлюднення: 04 вересня 2019
Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

Стаття 50 Конституції України говорить, що кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Мінприроди було головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечувало формування і реалізацію державної політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки.

29 серпня 2019 року під час першого пленарного засідання Верховної Ради України 9-го скликання відбулось голосування Про формування складу Кабінету Міністрів України з поіменним голосуванням про призначення членів Кабінету Міністрів України.

Наслідком голосувань стало створення Міністерства енергетики та екології, та фактичне знищення Міністерства екології та природних ресурсів, яке було створено ще в часи відновлення незалежності України 1991 року під назвою Міністерство охорони навколишнього природного середовища України.

Натомість стан довкілля, якість атмосферного повітря, питної води в Україні становлять підвищені ризики для здоров'я громадян. Від техногенного навантаженя страждає дика природа, яка потребує захисту.

Останні 10 років проводилось системне руйнування системи охорони доквілля в Україні попри те, що право на безпечне для життя та здоров’я довкілля є конституційним правом громадян. Уряд Януковича/Азарова у 2011 році вирішив провести адмінреформу, ліквідувавши обласні управління екології, залишивши куці та слабкі департаменти екології при ОДА. Саме ж Міністерство цікавило крадіїів-злодіїв аби ділити надра та дерибанити цінні природні території!

Фактично з 2016 року Україна поступово почала відроджувати інституційну спроможність Мінприроди, а саме:
- Подолання наслідків війни на Сході. Ми знаємо, що бойові дії на Сході України вже спричинили величезну шкоду для довкілля. А окуповані та прифронтові території знаходяться на межі екологічного лиха через затоплені шахти та велику кількість небезпечних об’єктів промисловості, які неналежно утримуються. Мінприроди разом з ОБСЄ та іншими міжнародними організаціями системно працює з цими проблемами.
- Пожвавився напрямок природно-заповідного фонду. Ми створили Чорнобильський радіаційно-екологічний біосферний заповідник, а також нові національні природні парки, розширили існуючі заповідники. Заповідна справа почала рухатись в правильному напрямку, вдалось домогтись прозорих конкурсів на посаду директорів ПЗФ, важко, але впевнено збільшувалось фінансування на утримання унікальних заповідних територій.
- Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, управління Зоною відчудження;
Кліматичні зміни - профільний департамент розробив відповідні проекти законів, які б дозволяли якісно моніторити викиди парникових газів, а Україна одна з перших ратифікувала Паризьку кліматичну угоду. На сьогодні проблема зміни клімату та адаптація до цих змін - виклик №1 для світу!
- Управління відходами - чи не №1 проблема для України та вимагає системної роботи на всіх рівнях - від Уряду до місцевого самоврядування;
- Проблема інтенсивного сільського господарства, ерозії земель та зловживання пестицидами та агрохімікатами.
- Проблема збереження та відтворення лісового фонду - потребує комплексних та системних рішень та втілення вже прийнятих законів, зокрема про охорону пралісів.
- Якісне виконання механізмів стратегічної екологічної оцінки та оцінки впливу на довкілля неможливе без інституційно спроможного міністерства!
- Управління водними ресурсами лише почало відроджуватись завдяки прийнятим на законодавчому рівні європейським стандартам.
- Ну і нарешті - стан та якість атмосферного повітря, яке в нас критично забруднене в мегаполісах через автомобілі та роботу промислових гігантів приміром в Кривому Розі, Маріуполі, Запоріжжі та Кам’янському.
- Робота на міжнародному напрямку від виконаня Угоди про асоціацію, до участі України в структурах ООН, міжнародних конвенціях і т.д.

Це лише невелика частина функцій та викликів, над якими повинне працювати потужне МІНІСТЕРСТВО.

Але об’єднання Мінприроди з енергетикою означатиме, що:
- Довкілля буде на задніх ролях. Це прослідковувалось ще в Уряді Гройсмана, коли той прийняв стратегію розвитку гідроенергетики не провівши попередньо оцінку наслідків для довкілля та не узгодив її з Мінприроди. Енергетика та охорона довкілля - речі несумісні та конкуруючі, оскільки енергетика чинить негативний вплив на довкілля.
- Дика природа сама себе не може захистити. Держава повинна її охороняти від знищення людиною.
- Енергетика та надра - це десятки мільярдів доларів, це величезні ресурси, які будуть управляти всім процесом в новому мега-Міністерстві. В таких умовах питання довкілля завжди будуть на задньому плані.
- В Парламенті немає достатної кількості екологічно свідомих депутатів, які б просували екологічний порядок денний. Адже якби такі були, вони б просто не дали позбавити себе інструменту розробки та реалізації екологічної політики!
- Екологічні права громадян страждатимуть за рахунок розвитку енергетики та інфраструктури. Ми будемо будувати атомні та вугільні елетростанції, олігархи-забруднювачі матимуть ключий вплив. Ми пожертвуємо життям та здоров’ям тепершніх та майбутніх поколінь заради стрімкого економічного зростання.


Проблеми довкілля складні. Затоплені шахти в Калуші, гексахлорбензол там же, отруєння бджіл та селян фермерами, смог над Маріуполем - з усім цим треба системно та важко працювати. Але не можна на це закрити очі через "важкість" цих проблем. А виглядає так, що пішли за швидкими рішеннями жертвуючи важливим.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Заєць Марина Вікторівна
04 грудня 2019
2.
Черемісіна Олена Сергіївна
26 листопада 2019
3.
Гладиш Андрій Михайлович
01 листопада 2019
4.
Коршунова Віра Василівна
10 вересня 2019
5.
Тополь Наталя Володимирівна
10 вересня 2019
6.
Хоменко Олег Іванович
09 вересня 2019
7.
Лук'янчук Валерій Миколайович
09 вересня 2019
8.
Філіппов Ігор Борисович
09 вересня 2019
9.
Пащенко Владислав Вікторович
07 вересня 2019
10.
Кордулян Олександра Ігорівна
06 вересня 2019
11.
Дзюба Юлія Сергіївна
05 вересня 2019
12.
Федорова Людмила Анатоліївна
05 вересня 2019
13.
Шевцова Людмила Іванівна
05 вересня 2019
14.
Бачиніна Тетяна Володимирівна
05 вересня 2019
15.
Петренко Олександр Борисович
05 вересня 2019
16.
Галкіна Юлія Леонідівна
05 вересня 2019
17.
Лейко Анатолій Михайлович
05 вересня 2019
18.
Собченко Антоніна Володимирівна
04 вересня 2019
19.
Гринь Юлія Борисівна
04 вересня 2019
20.
Гюльмалієва Лейла Халигівна
04 вересня 2019
21.
Шевченко Єлизавета Володимирівна
04 вересня 2019
22.
Грибан Світлана Миколаївна
04 вересня 2019
23.
Падалиця Сергій Миколайович
04 вересня 2019
24.
Колісник Яна Володимирівна
04 вересня 2019
25.
Полек Тіна Віталіївна
04 вересня 2019
26.
Ткач Світлана Борисівна
04 вересня 2019
27.
Виноградська Ганна Геннадіївна
04 вересня 2019
28.
Маслов Володимир Миколайович
04 вересня 2019
29.
Цукаленко Маргарита Олександрівна
04 вересня 2019
30.
Горобець Людмила Іванівна
04 вересня 2019
32
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено