№22/072534-еп

Внести зміни в законодавство щодо оформлення ДТП, встановивши пріоритетом розблокування шляхопроводів, та зобов'язати проводити оформлення ДТП після звільнення шляхопроводів від транспортних засобів причетних до ДТП, що дозволить суттєво покращити трафік транспорту, та розблокувати кіькогодинні затори на шляхопроводах, викликані тривалим оформленням ДТП

Автор (ініціатор): Царук Павло Вікторович
Дата оприлюднення: 06 вересня 2019
Чинне законодавство вимагає від водія та працівників Поліції залишати транспортний засіб на місці ДТП до остаточного оформлення дорожньо-транспоротної пригоди, що призводить до блокування на декілька годин шляхопроводів, блокуквання руху громадського транспорту, а тому числі трамваїв, тролейбусів.
Зокрема, згідно п.п. «А» п.2.10 Правил дорожнього руху у разі причетності до дорожньо-транспортної пригоди водій зобов'язаний негайно зупинити транспортний засіб і залишатися на місці пригоди.
Згідно ст.122-4 КУпАП залишення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху на порушення встановлених правил місця ДТП, до якої вони причетні, - тягне за собою накладення штрафу або громадські роботи або адміністративний арешт.
Пунктом 33.2 статті 33 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" встановлено, що водії мають право залишити місце дорожньо-транспортної пригоди та звільняються від обов'язку інформувати підрозділи Національної поліції про її настання за наявності таких умов:
- водії спільно склали Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду (Європротокол);
- ДТП настала за участю забезпечених транспортних засобів (тобто зазначених у чинному договорі обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності, за умови їх експлуатації особами, відповідальність яких застрахована);
- відсутності травмованих (загиблих) людей;
- згоди водіїв транспортних засобів щодо обставин скоєння ДТП;
- відсутності у водіїв ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Отже, за положенням ст. 33 спеціального Закону рішення застосувати спрощену процедуру оформлення ДТП залежить фактично від волі та домовленості учасників цієї дорожньо-транспортної пригоди.
Законодавством установлено, що матеріали всіх інших ДТП оформлюються виключно органами внутрішніх справ.
Отже, уразі настання всіх інших ДТП водії повинні залишатися на місці пригоди.
З урахуванням існуючого стану аварійності та кількості працівників поліції, задіяних на оформленні цих пригод, щоденно виникають ситуації настання ДТП на трамвайних коліях, коли рух трамвайних маршрутів блокується до моменту закінчення оформлення схеми ДТП. Один із основних факторів виникнення ситуацій, коли поранені громадяни, пасажири громадського транспорту та учасники дорожнього руху чекають на закінчення оформлення матеріалів ДТП є обов’язок залучення обмеженого штату працівників поліції для оформлення схеми незначних ДТП, де отримали подряпини транспортні засоби.
Такий підхід не можна визнати правильним, оскільки, інтереси потерпілих, пасажирів громадського транспорту та інших учасників дорожнього руху не можуть залежати від домовленості учасників дорожньо-транспортної пригоди та тривалості оформлення схеми ДТП.
У зв’язку з викладеним, виникла суспільна необхідність в удосконаленні порядку оформлення матеріалів ДТП, щоб опис схеми ДТП здійснювався швидко.
З цією метою пропонуємо внести зміни до законодавства щодо оформлення схеми ДТП на підставі фотографій місця ДТП, наданих учасниками пригоди та умовних позначень місцезнаходження транспортних засобів на проїзній частині, що в подальшому дозволить безперешкодно відтворити на схемі їх розташування. А також врегулювати спрощену процедуру оформлення ДТП працівниками національної поліції, щоб фіксація ДТП проводилась за допомогою фото/відео засобів, проставленням маркерів (фарбою) на дорожньому покритті а оформлення проводилось після звільнення шляхопроводів від транспортних засобів причетних до ДТП, що дозволить суттєво покращити трафік транспорту. Врегулювання таких процесів має бути закріплено на рівні законодавства із визначенням прямих обов’язків працівникам національної поліції.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Черемісіна Олена Сергіївна
27 листопада 2019
2.
Гладиш Андрій Михайлович
01 листопада 2019
3.
Кулик Ольга Вікторівна
21 жовтня 2019
4.
Обуд Ліля Михайлівна
09 жовтня 2019
5.
Коваленко Вадим Миколаєвич
09 жовтня 2019
6.
Кудла Леонід Олександрович
28 вересня 2019
7.
Щеглов Дмитро Ігорович
26 вересня 2019
8.
Ніколаєв Володимир Володимирович
19 вересня 2019
9.
Ситніков Микита Костянтинович
19 вересня 2019
10.
Король Олена Русланівна
18 вересня 2019
11.
Обуд Віталій Михайлович
17 вересня 2019
12.
Дергільов Максим Олександрович
16 вересня 2019
13.
Карпенко Анна Михайлівна
15 вересня 2019
14.
Драган Олексій Анатолійович
13 вересня 2019
15.
Рубцов Сергій Олександрович
13 вересня 2019
16.
Демедюк Сергій Сергійович
13 вересня 2019
17.
Яковенко Дмитро Васильович
13 вересня 2019
18.
Дикий Микола Демидович
12 вересня 2019
19.
Борисенко Віра Володимирівна
12 вересня 2019
20.
Зубрицький Богдан Миколайович
11 вересня 2019
21.
Маковійчук Лариса Тимофіївна
11 вересня 2019
22.
Миколайчук Андрій Михайлович
11 вересня 2019
23.
Кравченко Олександр Миколайович
11 вересня 2019
24.
Гриценко Алла Миколаївна
11 вересня 2019
25.
Герасименко Олександр Павлович
10 вересня 2019
26.
Павлішина Юлія Миколаївна
10 вересня 2019
27.
Тригубенко Олена Вікторівна
10 вересня 2019
28.
Ковальська Анна Володимирівна
10 вересня 2019
29.
Нестеренко Сергій Анатолійович
10 вересня 2019
30.
Чупаков Андрій Володимирович
10 вересня 2019
142
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено