№22/072970-еп

Ініціювати розробку окремого законопроекту, яким буде врегульовано обіг та вживання електронних систем доставки нікотину, як самостійного продукту, не пов’язаного із тютюновими виробами.

Автор (ініціатор): Кардопольцев Антон Сергійович
Дата оприлюднення: 11 вересня 2019
В Міністерстві Охорони Здоров’я, влітку 2019 року проводились громадські обговорення проекту закону, згідно з яким, серед іншого, пропонують прирівняти електронні сигарети та «вейпи» до тютюнових виробів, із відповідним накладенням на електронні системи доставки нікотину (електронні сигарети та «вейпи») усіх заборон та обмежень що стосуються тютюнових виробів.
Розвиток нашого суспільства останнім часом йде лише шляхом введення нових заборон і обмежень. У цей раз справа стосується законопроекту про прирівнювання «вейпів» і електронних сигарет до звичайних сигарет. Це означає, що всіх людей, хто перейшов на альтернативне споживання нікотину, торкнуться всі обмеження, що і звичайних курців.
Таке прирівнювання порушуватиме права людей, які відмовились від паління традиційних електронних сигарет, обмежить і без того обмежений доступ до пристроїв електронної доставки нікотину та рідин для них, при тому що доступ до традиційних сигарет є практично необмеженим, та тютюнові вироби знаходяться на кожному кроці, в кожному МАФі та магазині.
Це в свою чергу призведе до того, що люди які відмовились від тютюну, з метою уникнути споживання канцерогенних смол та вирішили перейти на альтернативний спосіб споживання нікотину, з великою імовірністю будуть повертатись до традиційного паління тютюнових виробів!
Британські вчені довели, що в організмі людей, що вживають електронні сигарети, знаходиться менше токсичних та канцерогенних сполук, ніж в організмі звичайних курців:
В тексті доповіді Сторін в рамках Конференції ВОЗ по боротьбі проти тютюну від 2014 року, наголошується, що шкідливість електронних сигарет не встановлено, та хоч деякі обмеження і потрібні, поки недостатньо офіційних наукових даних, тому прирівнювання електронних сигарет до тютюну є таким, що не відповідає науковим фактам та потребам суспільства.
З 2014 року, кількість досліджень щодо впливу електронних систем доставки нікотину значно збільшилась, та станом на 2019 рік, не знайдено жодних підтверджень щодо шкідливості заміщення вживання тютюну електронними системами доставки нікотину.
Public Health England (PHE) в доповіді 2015 року опублікувало дані, що електронні системи доставки нікотину на 95 % менш шкідливі ніж звичайні сигарети, тобто електронні сигарети в 20 разів менш шкідливі ніж звичайні сигарети, але в 5 разів шкідливіші ніж чисте повітря.
Також BMC Public Health опублікувало в 2011 році статтю, якою підтверджують вплив електронних систем доставки нікотину на зниження та припинення куріння споживачами тютюнових виробів.
Вживання електронних сигарет не наносить шкоди оточуючим, що підтверджено науковими дослідженнями:
Lee PN, Fry JS, Forey BA, Hamling JS, Thornton AJ., 2016. Environmental tobacco smoke exposure and lung cancer: A systematic review. World J Meta-Anal 2016; 4 (2): 10-43
McAuley T. R., Hopke P. K., Zhao J., & Babaian S., 2012. Comparison of the effects of e-cigarette vapor and cigarette smoke on indoor air quality. Inhalation toxicology, 24(12), 850-857./small>
Czogala J., Goniewicz M. L., Fidelus B., Zielinska-Danch W., Travers M. J., Sobczak A., 2014. Secondhand exposure to vapors from electronic cigarettes. nicotine & tobacco research, 16(6), 655-662./small>

Burstyn I., 2014. Peering through the mist: systematic review of what the chemistry of contaminants in electronic cigarettes tells us about health risks.BMC public health, 14(1), 1./small>
Враховуючи світові дослідження, не зрозуміло, чому ті, хто усвідомлено і добровільно відмовилися від куріння і перейшли на електронні сигарети, «вейп» і системи нагрівання тютюну в розумінні розробників законопроекту прирівняні до звичайних курців?
Виконавчий директор Американської ради по науці та здоров’ю, доктор Росс Гілберт, зробив заяву, що регулювання ринку електронних сигарет здатне знищити популярність більш дешевої та значно менш шкідливої альтернативи сигаретам.
При цьому, пар що утворюється при застосуванні електронних систем доставки нікотину, не має неприємного запаху, та усі хто перейшов на електронні сигарети не сприймають неприємний запах сигарет.
Таким чином, прирівняння електронних систем доставки нікотину до тютюнових виробів приведе до:
1. Здорожчання електронних систем доставки нікотину та розхідних матеріалів до них та понизить доступність до них, що буде мотивувати повертатись до паління звичайних тютюнових виробів, які дуже легко доступні;
2. Заборона реклами та інформації про електронні доставки нікотину, призведе до того, що споживачі не зможуть дізнаватись про нові менш шкідливі продукти на ринку та їх властивості, а також не зможуть отримувати достовірну інформацію щодо нових наукових досліджень, оскільки у випадку отримання наукових даних про відсутність шкідливого впливу електронних сигарет у дослідженні буде прирівнюватись до реклами тютюнових виробів (в змінах до закону вказано про заборону публікації інформації про нешкідливість або меншу шкідливість електронних сигарет у порівнянні із звичайними);
3. Заборона та обмеження продажу також призведе до відходу ринку електронних сигарет та рідин для них у тіньовий сектор економіки, що призведе до росту виробництва неякісної підпільної продукції, яка може нанести шкоду споживачам.
Ми вітаємо заходи, спрямовані на скорочення кількості курців в Україні, захист здоров'я та пропаганду здорового способу життя. Однак пропоновані закони про нові продукти йдуть в розріз зі світовим трендом зниження кількості курців, та перехід тих курців, які не мають бажання відмовитись від шкідливої звички на менш шкідливі альтернативи.
Просимо також звернути увагу, що про кількість спожвачів електронних систем доставки нікотину зростає: в 2011 році, електронні сигарети вживали 7 млн. людей, о 2016 році – 25 млн. а до 2021 року, за оцінками аналітичної компанії Euromonitor, кількість дорослих людей які вживають електронні сигарети зросте до 55 млн. людей. У 2019 році, кількість споживачів електронних сигарет становить близько 45 млн.
95% спожвачів електронних сигарет – це колишні курці. Витрати на електроні сигарети в середньому в 4-10 разів нижчі, ніж витрати на звичайні сигарети.
Таким чином, при середній вартості паління звичайних сигерет по 3 євро на людину в день, недоотримані прибутки тютюнових компаній за рік в 2019 році, становитимуть близько 45 мільярдів євро!!!
Саме такі втрати товарообігу, є причиною лобіювання законів що ускладнюють перехід курців на електронні системи доставки нікотину, а не турбота про здоров’я населення!
При аналізі статей журналістів, якими намагаються переконати населення про те що електронні сигарети такі самі шкідливі, або й навіть більш шкідливі за звичайні сигарети, потрібно звернути увагу, що ці статті не містять жодних посилань на реальні дослідження, а усі доводи у них є лише припущеннями, побудованими на принципах «охоти на відьом».
Разом із тим, ми повністю підтримуємо ідею про те, що як в будь-якому цивілізованому суспільстві, нам необхідно розробити правила використання та реалізації подібних продуктів, однак, шлях простого введення заборон не є оптимальним. У зв'язку з цим просимо Президента ініціювати розробку окремого законопроекту, який не буде відноситись до регулювання ринку тютюнових виробів, та яким буде врегульовано обіг електронних сигарет, як самостійного продукту, не пов’язаного із тютюном.
В такому законопроекті, пропонуємо:
1. Заборонити продаж особам що не досягли повноліття, електронних систем доставки нікотину (електронні сигарети, «вейпи», «електронні парогенератори») а також розхідні матеріали до них (рідини для електронних сигарет, нікотинові «бустери», заправлені картріджі до електронних сигарет);
2. Заборонити вживання в громадських місцях, та закладах громадського харчування електронних систем доставки нікотину, що мають потужність більше 25 ват (пристрої потужністю до 25 ват дають невелику кількість пари, та не заважають оточуючим, а саме потужні пристрої які видають дуже багато пари є предметом обурення в суспільстві);
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Федорова Наталія Миколаївна
08 грудня 2019
2.
Пироженко Олексій Олександрович
07 грудня 2019
3.
Гусейнов Саддам Багман-Огли
07 грудня 2019
4.
Процишин Володимир Васильович
01 грудня 2019
5.
Троян Марина Олександрівна
30 листопада 2019
6.
Петренко Роман Олександрович
30 листопада 2019
7.
Тищенко Сергей Анатолиевич
29 листопада 2019
8.
Сімборський Андрій Миколайович
29 листопада 2019
9.
Уютов Віктор Сергійович
29 листопада 2019
10.
Толкачова Тетяна Сергіївна
28 листопада 2019
11.
Вісловух Володимир Андрійович
28 листопада 2019
12.
Ричко Альона Анатоліївна
28 листопада 2019
13.
Шугай Світлана Ярославівна
27 листопада 2019
14.
Погляд Лариса Володимирівна
27 листопада 2019
15.
Чуняк Ольга Валеріївна
27 листопада 2019
16.
Полупан Дмитро Миколайович
27 листопада 2019
17.
Бузінська Наталія Євгенівна
27 листопада 2019
18.
Савчишин Руслан Володимирович
27 листопада 2019
19.
Мороз Юлія Олексіївна
27 листопада 2019
20.
Половюк Оксана Анатоліївна
27 листопада 2019
21.
Бас Тетяна Миколаївна
27 листопада 2019
22.
Мироненко Ірина Віталіївна
27 листопада 2019
23.
Бернацький Олександр Володимирович
27 листопада 2019
24.
Капітанчук Дмитро Олександрович
27 листопада 2019
25.
Нога Віра Олександрівна
27 листопада 2019
26.
Морозовська Алла Юріївна
27 листопада 2019
27.
Ричко Ростислав Олександрович
27 листопада 2019
28.
Нагуло Татьяна Олександрівна
27 листопада 2019
29.
Голяк Артем Михайлович
27 листопада 2019
30.
Тулюк Ганна Вікторівна
27 листопада 2019
602
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено