У Законопроекті Державного бюджету України на 2020 рік (пункті 3 «Прикінцевих положень») продовжена багаторічна негативна практика призупинення законом про Державний бюджет України частини 2 статті 18 чинного Закону України «Про судову експертизу», що суперечить численним рішенням Конституційного Суду України, згідно із якими такі дії не відповідають багатьом статтям Конституції України, а також порушує рішення Конституційного Суду України, яким визначено, що «законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок – скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина». Тобто, призупинення законом про Державний бюджет України частини 2 статті 18 чинного Закону України «Про судову експертизу» є неконституційним. Крім цього такі ж зауваження (які зазначені вище), висловлені у висновку Головного науково-експертного управління на проект Державного бюджету України на 2019 рік. Але, нажаль, цей висновок був проігнорований Верховною Радою України попереднього скликання.
Враховуючи рух України у напрямку розбудови правової держави, необхідно в усьому дотримуватись норм законодавства та забезпечувати виконання судових рішень та, нарешті, припинити негативну практику залишення працівників експертних установ без належної оплати праці, передбаченої Законом, що є частиною триваючої судової реформи країни. Враховуючи значне навантаження на експертні установи та кожного окремого судового експерта та величезну відповідальність судового експерта за прийняття рішень, спираючись на які будується правова позиція сторін судового процесу і від яких залежать людські долі, а також приймаючи до уваги тривалий відбір та багаторічну підготовку якісних кадрів для експертних установ, гідна оплата праці впливатиме на збереження кадрового потенціалу, запобігання корупційним проявам та якість виконуваної роботи, що є важливим для подальшого здійснення чесного та неупередженого судочинства і продовження судової реформи на шляху України в бік цивілізованих країн.
У зв’язку із викладеним,пропонується припинити недотримання Закону шляхом сталої багаторічної практики призупинення Законом «Про Державний бюджет України» норм інших Законів, а саме, виключити пункт 1 частини 3 «Прикінцевих положень»: Зупинити на 2020 рік дію частини другої статті 18 Закону України «Про судову експертизу» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 28, ст. 232; 2017 р., № 48, ст. 436; 2018 р., № 6—7, ст. 43) щодо розміру посадових окладів судових експертів»