Останнім часом в Україні значно зросла кількість ДТП з численними людськими жертвами (дуже часто спричиняють такі ДТП втомлені водії фур, автоцистерн, вантажівок і т.д.).
В ЄС для поліпшення умов роботи і безпеки руху при перевезеннях європарламентом прийнято розпорядження, в якому детально прописаний режим роботи і відпочинку водія, рекомендована обов'язкова установка ТАХОГРАФІВ. Ці пристрої здійснюють контроль за дотриманням нормативів водіння, графіку роботи та відпочинку водіїв.
Максимальна тривалість керування транспортним засобом - 9 годин/день. Можливе понаднормове перевищення 2 рази в тиждень (до 10 год).
Максимальне безперервне знаходження водія за кермом - 4 години 30 хвилин.
Через кожні 4,5 години водіння - відпочинок 45 хвилин (одноразовий або розділений на два етапи по 15 хв і 30 хв). Особливо актуально для далекобійника.
Робота по тахографу в Європі передбачає 11-ти годинний відпочинок протягом доби. 3 рази на тиждень цей час можна скоротити до 9 годин.
Водій може злегка коригувати зазначені норми для переміщення до зручної стоянки і забезпечення безпеки і збереження вантажу або пасажирів авто. Характер і причину відступу від встановлених норм водій вказує на тахокарті або в роздруківці тахографа.
Таким чином, тахограф призначений для збереження життя і здоров'я учасників дорожнього руху, а також для загального скорочення дорожньо-транспортних пригод.
Досягається це фіксацією швидкісного режиму, середньої швидкості і періодів роботи водіїв, що дозволить припиняти як порушення швидкісного режиму водіями комерційного транспорту, так і надмірну стомленість екіпажу.