Пане Президенте
Ми громадяни України звертаємось до Вас як до гаранта додержання Конституції України. Як вам відомо, навіть сьогодні деякі народні депутати України IX скликання, продовжують вчиняти протиправні дії, а саме, продовжують неперсонально голосувати на пленарних засіданнях Верховної Ради України.
Окрім того що данні дії є протиправними, та порушують норми Конституції України та Закону України "Про Регламент Верховної Ради України, вони також порушують рішення Конституційного Суду України № 11-рп/98 від 07.07.98, в якому встановлена пряма заборона, народним депутатам України голосувати за інших народних депутатів України на засіданнях Верховної Ради України.
Навіть при тому, що кримінальним кодексом України, пунктом 4 статтею 382 передбачається кримінальна відповідальність за невиконання рішень, та умисне недодержання висновків Конституційного Суду України, деякі народні депутати України продовжують неперсонально голосувати на засіданнях Верховної Ради України, тим самим порушуючи рішення Конституційного Суду України № 11-рп/98 від 07.07.98.
Станом на сьогодні не відомо жодного випадку, притягнення народного депутата України до правової відповідальності, за невиконання вищезгаданого рішення Конституційного Суду України.
Окрім цього, будь-яке рішення Парламенту, навіть найбільш нагальне та важливе, яке може принести максимальну користь Україні та українському народу, може бути в майбутньому оскаржене в судовому порядку, через порушення процедури (порядку) його ухвалення.
Персональне голосування народними депутатами України, є однією з обов'язкових процедурних норм, які встановлені у чинному законодавстві України.
Виходячи з вищевикладеного стає зрозумілим, що продовження даної протиправної діяльності деякими народними депутатами України, ставить під сумнів довготривалість всіх рішень, які були та будуть ухваленні Верховною Радою України. Що у майбутньому, може спричинити одночасне скасування десятків, якщо не сотень рішень парламенту.
Необхідність унеможливлення, подальшого вчинення цих протиправних дій, та спрощення процедури притягнення народних депутатів України до правової відповідальності за неперсональне голосування на засіданнях Верховної Ради України, є життєво важливим для подальшого розвитку українського парламентаризму, та убезпечення правової системи України від негативних наслідків.
Усвідомлюючи що дану проблему може вирішити лише Верховна Рада України, шляхом внесення відповідних змін до українського законодавства. Ми громадяни України, звертаємось до Вас, з проханням використати право законодавчої ініціативи, яким наділений Президент України, відповідно до Конституції України, та просимо Вас:
1.Направити до Верховної Ради України, як невідкладний проект Закону України "Про внесення змін до кримінального кодексу України" в якому буде запроваджено кримінальна відповідальність для народних депутатів України за неперсональне голосування на засіданнях Верховної Ради України.
2.Проаналізувати можливість, поширити дію норми цієї статті на депутатів обласних, міських, районний, міжрайонних, сільських рад.
Існує декілька причин, необхідності запровадження саме кримінальної відповідальності, за неперсональне голосування народними депутатами України на засіданнях Верховної Ради України:
1. Внесення змін до кримінального кодексу України, вимагає лише підтримки більшості від конституційного складу Верховної Ради України, станом на сьогодні це мінімум 226 голосів "за" народних депутатів України.
- Процедура ухвалення даного рішення набагато простіша, ніж внесення змін до Конституції України, і може зайняти декілька тижнів, максимум місяців і почати діяти до 1 січня 2020 року.
- Парламентська фракція "Слуга Народу" яка була підтримана Президентом України на дострокових парламентських виборах, має в своєму складі більше ніж 226 народних депутатів України.
2.Рішенням Конституційного Суду України № 11-рп/98 від 07.07.98 встановлено пряму заборону голосування одним народним депутатом України за іншого.
- Кримінальний кодекс України передбачається кримінальна відповідальність за невиконання рішень Конституційного Суду України. Проте дія цієї статті з певних причин, не поширюється на народних депутатів України. В даному випадку буде конкретизація діяння за яким буде передбачена кримінальна відповідальність, тим самим створюється спрощена процедура притягнення до відповідальності, за неперсональне голосування народних депутатів України.
3.Неперсональне голосування вчиняється не тільки деякими народними депутатами України, а й ще деякими депутатами обласних, міських, районних, міжрайонних сільських рад. Існує можливість, поширення дії цієї статті, на депутатів всіх рівнів.
4.Спроби внести зміни до Конституції України, та передбачити в ній покарання для народних депутатів України, за неперсональне голосування на засіданнях Верховної Ради України, вимагатиме підтримки конституційної більшості від конституційного складу Верховної Ради України, станом на сьогодні це 300 голосів "За".Також внесення змін до Конституції України вимагають спеціальної процедури, яка є набагато довшою, і може тягнутись місяцями чи навіть роками.
-Зв'язку з тим, що неперсональне голосування народними депутатами України, відбувалось, і може відбуватись і далі на найближчому засіданні Верховної Ради України, необхідність його унеможливлення в найбільш швидкий строк є життєво важливим.
-Передбачення покарання за невиконання рішення Конституційного Суду України, не пов'язане з кримінальною відповідальністю ставить під сумнів необхідність існування пункту 4 статті 382 кримінального кодексу України.
5.Міжнародний досвід. В Польщі, за неперсональне голосування депутатами польського парламенту,неодноразово винні депутати притягались до кримінальної відповідальності.
Обґрунтування вищезазначених тверджень буде вказано хронологічному порядку нижче:
1. Твердження про вчинення протиправних дій, а саме неперсонального голосування деякими народними депутатами України IX скликання.
- Різними Засобами Масової Інформації "ЗМІ", а також громадською організацією "Рух Чесно" повідомлялось та опубліковувались відповідні відеоматеріали, які дозволяють з впевненістю стверджувати що деякі народні депутати України, голосували за своїх колег.
2.Твердження про протиправність неперсонального голосування народними депутатами України, базується на нормах чинного законодавства України, а саме:
1).Відповідно до статті 83 Конституції України " Порядок роботи Верховної Ради України встановлюється Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України."
2)Відповідно частини 3 статті 84 Конституції України "Голосування на засіданнях Верховної Ради України здійснюється народним депутатом України особисто"
3)Відповідно до пункту 3 статті 47 чинного Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" зазначається "Голосування здійснюється народним депутатом особисто за допомогою електронної системи шляхом голосування "за", "проти" або "утримався" в залі засідань Верховної Ради або у визначеному для таємного голосування місці біля залу для пленарних засідань.
- Виходячи з вищевикладеного можна зазначити, чинне законодавство України чітко та безапеляційно встановлює обов'язковість "особистого" голосування депутатами Верховної Ради України.
4)Навіть у випадку, якби Законом України "Про Регламент Верховної Ради України" передбачав би можливість неперсонального голосування народними депутатами України, дана норма порушувала б норми Конституції України. А відповідно до частини 2 та 3 статті 8 Конституції України зазначається "Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй" "Норми Конституції України є нормами прямої дії".
- Виходячи з наведеного стає зрозумілим, що Конституція України має найвищу юридичну силу, а отже саме її норми повинні бути взяті за основу під час діяльності Верховної Ради України.
5)Також намагання деяких політиків, на власний розсуд перетлумачити та внести свій зміст в розуміння поняття "персонального голосування" не витримує жодної критики. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 11-рп/98 від 07.07.98, в якому надається чітке тлумачення частини третьої статті 84 Конституції України, а саме " 2 Положення частини третьої статті 84 Конституції України щодо здійснення народним депутатом України голосування на засіданнях Верховної Ради України означає його безпосереднє волевиявлення незалежно від способу голосування, тобто народний депутат України не має права голосувати за інших народних депутатів України на засіданнях Верховної Ради України"
- В данному рішенні Конституційного Суду України чітко зазначено "Тобто народний депутат України не має права голосувати за інших народних депутатів України на засіданнях Верховної Ради України" А отже є правовий факт,встановлення прямої заборони, народному депутату України голосувати за іншого народного депутата України.
6)Відповідно до статті 147 Конституції України "Конституційний Суд України розв'язувати питання про відповідність Конституції України законів України та у передбачених цією Конституцією випадках інших актів, здійснює офіційне тлумачення Конституції України, а також інші повноваження відповідно до цієї Конституції. Діяльність Конституційного Суду України ґрунтується на принципах верховенства права, незалежності, колегіальності, гласності, обґрунтованості та обов’язковості ухвалених ним рішень i висновків"
- Виходячи з норм даної статті можна зазначити, виключне право офіційного тлумачити норми Конституції України, має лише Конституційний Суд України. Одним з принципів діяльності Конституційного Суду України є обов'язковість ухвалення ним рішень і висновків.
7)Відповідно до статті 151-2. Конституції України Рішення та висновки, ухвалені Конституційним Судом України, є обов’язковими, остаточними і не можуть бути оскаржені.
3.Твердження про можливе вчинення кримінального злочину, народними депутатами України які голосували за своїх колег.
1) Відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 11-рп/98 від 07.07.98, в якому встановлюється пряма заборона, а саме "Тобто народний депутат України не має права голосувати за інших народних депутатів України на засіданнях Верховної Ради України" є доконаним фактом цієї заборони.
2) Відповідно до статті 382 Кримінального Кодексу України Невиконання судового рішення, а саме пункт 4 зазначає " Умисне невиконання службовою особою рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років"
4.Твердження про загрозу для правової системи України, та можливість оскарження рішень парламенту в судовому порядку, через порушення процедури(порядку) ухвалення рішень.
1)Відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 11-рп/98 від 07.07.98, зазначається "Порушення встановленої Конституцією України процедури ухвалення законів та інших правових актів Верховною Радою України є підставою для визнання їх неконституційними (частина перша статті 152 Конституції України)"
5.Можливість Президента України реалізувати дану петицію.
1) Відповідно до статті 93 Конституції України "Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України. Законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово.
6.Твердження про швидкість та ефективність запровадження саме цієї моделі протидії неперсональному голосуванню народними депутатами України.
1) Відповідно до статті 91 Конституції України "Верховна Рада України приймає закони, постанови та інші акти більшістю від її конституційного складу, крім випадків, передбачених цією Конституцією"
2) Відповідно до статті 76. "Конституційний склад Верховної Ради України - чотириста п’ятдесят народних депутатів України.."
-Виходячи з викладеного більшість від конституційного складу Верховної Ради України дорівнює 226 народних депутатів України. Задля того щоб внести вищезгадані зміни до кримінального кодексу України необхідно щоб дане рішення підтримали мінімум 226 народних депутатів.
-Станом на сьогодні, до депутатської фракції "Слуга Народу" Верховної Ради України IX скликання входить більше 226 народних депутатів. Отже дане рішення можливо прийняти без залучення голосів інших партій та фракцій у Верховній Раді України.
3)Відповідно до статті 154 Конституції України. Законопроект про внесення змін до Конституції України може бути поданий до Верховної Ради України Президентом України або не менш як третиною народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
4)Відповідно до статті 155 Конституції України. Законопроект про внесення змін до Конституції України, крім розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України", попередньо схвалений більшістю від конституційного складу Верховної Ради України, вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії Верховної Ради України за нього проголосувало не менш як дві третини від конституційного складу Верховної Ради України.