Шановний Володимире Олександровичу!
Для впровадження ринку (обігу) земель сільськогосподарського (с/г) призначення просимо провести Всеукраїнський референдум, на який необхідно винести наступні питання.
1. Чи підтримуєте ви скасування мораторію на продаж землі та запуск ринку (обіг) земель с/г призначення?
2. Чи підтримуєте ви продаж землі с/г призначення іноземним громадянам або іноземним юридичним особам, українським компаніям засновниками, яких є іноземні фізичні або юридичні особи, іноземним державам?
3. Чи підтримуєте ви те, що земля може передаватися в іпотеку банкам або іншим кредитним установам зареєстрованим в іноземних державах?
4. Чи підтримуєте ви те, що земля с/г призначення всіх форм власності повинна продаватися виключно на відкритих торгах через систему електронних торгів «Прозоро».
5. Чи підтримуєте ви ухвалення початкової (базової) вартості землі сільськогосподарського призначення 8000 євро за 1 гектар?
6. Чи підтримуєте ви те, що для України 20% всього земельного фонду має бути у власності держави, аби забезпечити її продовольчу безпеку?
7. Чи підтримуєте ви запровадження повноцінного вільного ринку землі лише за умови 10-річного перехідного періоду (мова про допуску на ринок лише українських юркомпаній без засновників чи співзасновників іноземців у складі таких компаній?
8. Чи підтримуєте ви обмеження володіння землею одних руках максимум 500 га?
Чому ці питання дуже важливі для кожного громадянина України?
1. Це рішення є доленосним для майбутніх поколінь, необхідно дізнатися думку людей, які проживають на території України. Тим більше це прямо прописано в Конституції України.
Стаття 5. Україна є республікою.
Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Стаття 14. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Стаття 69. Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.
Для Державної безпеки в разі зняття мораторію та відкриття ринку (обігу) земель необхідно запровадити обмеження щодо іноземного капіталу.
2. У разі запуску ринку (обігу) земель необхідно обмежити доступ іноземному капіталу. Викуплені іноземцями землі можуть бути використані для черговій агресії проти нашої країни. Латвійському президенту Путін сказав, якщо будеш вести неправильну політику всередині країни, ми введемо війська для захисту Російської власності на території Латвії.
В Фінляндії Парламент країни затвердив великий пакет законів, який дає державі можливість контролювати, обмежувати або забороняти володіння нерухомістю іноземцями - заради національної безпеки. Поправки в закон, які вступлять в чинності 1 січня 2020 року, стосуються громадян «третіх країн», тобто країн, що не входять до Євросоюзу і Європейський економічний союз.
Якщо нині абсолютна більшість молодих країн членів ЄС відкрила ринки для іноземців і то в основному для резидентів ЄС, як правило, на певний період для іноземців там вводилися обмеження на володіння с/г землями. Такі обмеження діяли в середньому протягом 7 років після вступу країн до ЄС і були спрямовані на запобігання спекуляції с/г землями.
3. Необхідно повністю виключити можливість передачі землі сільськогосподарського призначення в іпотеку банкам або іншим кредитним установам, зареєстрованим в іноземних державах.
4. Землю сільськогосподарського призначення всіх форм власності необхідно продавати або передавати в оренду виключно на відкритих торгах через систему електронних торгів «Прозоро». Це виключить зловживання з боку чиновників, власники паю отримають гарантію проведення чесних торгів і отримання грошей від продажу, збільшить вартість землі в півтора - два рази від базової вартості землі (8000 Євро за 1 га). Створить умови залучення українських фермерів, зацікавлених придбати земельну ділянку з усіх регіонів України.
5. Для того що б виключити спекуляції з землею сільськогосподарського призначення необхідно встановити мінімальну початкову вартість землі. В Україні середня вартість одного гектара землі сільськогосподарського призначення на рівні 1050 Євро (28000 гривень).
Для прикладу, вартість землі в Європейських країнах Австрія 42,0 $ тис./га, Німеччина 32,3 $ тис./га, Велика Британія 31,4 $ тис./га, Чехія 10 $ тис./га, Нідерланди 63,7 $ тис./га, Франція 7,4 $ тис./га, Італія 25,7 $ тис./га, Іспанія 16,1 $ тис./га, Бельгія 28,0 $ тис./га, Греція 11,0 $ тис./га, Данія 26,6 $ тис./га, Ірландія 39,3 $ тис./га, Португалія 7,4 $ тис./га , Фінляндія 11,0 $ тис./га, Швеція 9,8 $ тис./га, Швейцарія 70,0 $ тис./га, Болгарія 4,6 $ тис./га, Естонія 5,0 $ тис./га, Латвія 1,4 $ тис./га, Литва 2,2 $ тис./га,Хорватія 7,0 $ тис./га.
Ще одне: є дві категорії земель. Перша — сільськогосподарського призначення, на якій вирощують все, що ми їмо та продаємо. Друга — не с/г призначення (використовують під промислове будівництво, дороги тощо). Ресурсне призначення землі дуже обмежене. От, наприклад, взуття, кофтинки і таке інше ви можете виробляти скільки завгодно, адже будь-які матеріальні цінності — фактично невичерпні. А от земля як ресурс — обмежена. В інтересах життєздатності, життєзабезпечення, життєзбереження людства на планеті не можна поводитися із землею так, як, наприклад, із власним автомобілем, кофтинкою чи сукнею. Це різні речі. Саме тому у світі дуже ретельно саме у сфері законодавства регулюють питання розпорядження землями, зокрема, право приватної власності на землю. Саме тому і в Україні, коли ухвалювали мораторій, передбачалося розробити у перспективі земельну доктрину та законодавство, які регулюватимуть різні аспекти поводження та користування землею, яка буде у приватній власності, оренді тощо. За ці 20 років кардинального нічого не зроблено. Є окремі позитивні зрушення, наприклад, ст. 90-92 Земельного Кодексу України говорять про зобов’язання осіб, які володіють землею, але ж немає ані відповідальності, ані наслідків, ані контрольного органу за дотриманням цього. Ви, наприклад, знаєте, що у Франції є спеціальні суди з питань оренди сільськогосподарських земель, а от у нас кричать, що не може бути спеціальних судів. Вони успішно діють у світі й мають право бути, а у нас — табу.