ШАНОВНИЙ ПАНЕ ПРЕЗИДЕНТЕ !
Ми, одне з більшої кількості громадських об»єднань громадян, які в 2005-2008 роках потрапили, на наш погляд, в так звану пастку, валютних кредитів, повністю погоджуємося стурбованістю влади щодо знаходження шляхів вирішення питання відновлення кредитування, необхідністю забезпечення захисту банківських ризиків від неповернення коштів з боку позичальників та виконання судових рішень в даному напрямку, але вважаємо, що проведення нарад та в такому форматі, як відбулося 11 жовтня 2019 року в Офісі Президента, не відповідає принципам народовладдя, оскільки проводяться без урахування іншої думки, зокрема чому склалася саме така ситуація.
З повідомлення прес-служби Президента, що з»явилося в ЗМІ, питання шляхів для оживлення банківського кредитування обговорювалися на нараді під головуванням з Зеленським. «Тому судова реформа залишається однією з ключових передумов для оживлення кредитування», відмітив глава Держави.
Суспільство налякано наступною цитатою присутнього на цієї нараді пана Гончарука: «Це питання скоординованої діяльності Генеральної прокуратури, Нацбанку, Уряду та судової системи. Важливо, щоб боржники почули, що або вони добровільно повертають кошти, або Держава задіє всі інструменти для їх повернення, -додав Гончарук А.
Конституція України проголошує Україну правовою державою, в якій права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Утвердження та забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.
Держава, в першу чергу, має забезпечувати дотримання прав своїх громадян — незважаючи ні на що. Держава забезпечує споживачам захист їх прав і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності. Держава створює умови для здобуття споживачами потрібних знань з питань реалізації їх прав – так передбачає чинне законодавство.
Право на справедливий суд — це право особи, закріплене у ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що гарантує право на справедливий і публічний розгляд справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, при визначенні цивільних прав і обов'язків особи чи при розгляді будь-якого кримінального обвинувачення, що пред'являється особі.
Всі дії держави, котрі спрямовані на влив на судове розслідування піддавалися осуду Європейським судом з прав людини. Йдеться як про право суддів самостійно ухвалювати рішення у справах, так і про неможливість довільно розмежовувати повноваження судів і різного типу адміністративних утворень державою. В основі даного положення лежить принцип поділу влади
Вважаємо, такі висловлювання на нараді – це є потужний посил судовій, правоохоронній гілкам влади задіювати всі інструменти проти позичальників (боржників).
Враховуючи всі прогалини в законодавчій базі, підставою для формування такої позиції влади є отримання інформації лише з боку однієї сторони конфлікту з упередженим ставленням саме до сторони боржника. Так ми думаємо.
Суспільство після таких мессенжів в очікуванні зміни правової позиції судової гілки влади, відступлення від своїх попередніх висновків Верховним Судом.
Тому, задля вирішення питання щодо відновлення кредитування в Державі, необхідно удосконалення законодавства не тільки за лобістськими переконанням, але й з недопущення наслідків рейдерства (колекторства), що на даний час процвітає в Україні, для чого необхідна, вельмишановний пане Президенте, зустріч з такою категорією верст населення, як боржники за валютними кредитами.