Президенту України
Володимиру Зеленському
В.о. голови Києво-Святошинської
районної ради
Дмитру Гусятинському
В.о. голови Києво-Святошинської
районної державної адміністрації
Київської області
Артему КОШИКУ
КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ
Змушені до Вас звернутись за сприянням у вирішенні такого питання, оскільки на місцевому рівні, питання регулярних перевезень дітей не вирішується протягом тривалого часу.
Організація регулярного підвезення учнів до місць навчання і додому є складовою частиною забезпечення реалізації прав громадян на здобуття загальної середньої освіти. Серед пріоритетних завдань цього процесу є створення умов для їх особистісного розвитку, рівного доступу до якісної освіти - забезпечення організованого підвезення дітей до навчальних закладів та у зворотному напрямку.
Основна проблема полягає у тому, що більшість дітей с.Горенка та с.Мощун відвідують освітні заклади, розміщені на території Пущі-Водиці, оскільки дитячий садочок у с.Мостище не охоплює реальні потреби вільних місць, а Горенська ЗОШ І-ІІІ ступенів 1926 року потребує капітального ремонту.
На території Пуща-Водиця працює: середня школа № 104 Оболонського району; спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 4 І-ІІІ ступенів для слабозорих дітей; спеціальна школа-інтернат І ступеню № 25; дошкільний навчальний заклад № 52 компенсуючого типу.
Централізоване перевезення дітей дасть можливість організувати у с.Горенка перевезення дітей у відповідності з діючими нормативно-правовими актами України із забезпечення безпеки дорожнього руху, перевезень пасажирів;
Розвантажити маршрут 719 та 226, оскільки у години пік дібратися до школи, дитячого садочку та на роботу не є можливим.
Закон України «Про Освіту» (далі – Закон) регулює багато аспектів надання освітніх послуг, зокрема і про підвезення. Частина четверта статті 13 Закону передбачає, що особи, які здобувають повну загальну середню освіту, проживають у сільській місцевості і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення. Відповідно до частини першої статті 56 Закону, особи, які здобувають повну загальну середню освіту в закладах освіти не за місцем проживання, на період навчання забезпечуються гуртожитками або підвезенням. А відповідно до частини другої цієї ж статті, органи місцевого самоврядування забезпечують пільговий проїзд учнів, вихованців, студентів та педагогічних працівників до місця навчання і додому у визначених ними порядку та розмірах за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів.
Частина друга статті 66 Закону говорить про те, що районні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад забезпечують доступність дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти, а також забезпечують та фінансують підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних).
Таким чином відповідний орган місцевого самоврядування повинен визначити спосіб, у яких здійснюється підвезення учнів і педагогічних працівників та забезпечити підвезення. Залежно від існуючих інфраструктурних умов, матеріально-технічного забезпечення та фінансової спроможності для забезпечення підвезення учнів та педагогічних працівників можуть використовуватися - шкільні автобуси (власні або на умовах спонсорської допомоги), - орендовані транспортні засоби у суб’єктів підприємницької діяльності, - орендовані транспортні засоби у рад відповідних адміністративно-територіальних одиниць, - перевезення учнів на громадському транспорті місцевого сполучення (що, практично неможливо за відсутності належних місцевих транспортних сполучень, доріг та відповідних маршрутів).
Крім того, Державною цільовою соціальною програмою „Шкільний автобус”, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 31, Державною стратегією регіонального розвитку України на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385, Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, схваленої Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 січня 2015 року № 63 „Про затвердження Плану заходів МОН з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Коаліційної угоди визначено мету, зміст, завдання та проблеми щодо забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення до місць навчання учнів.
Звертаємось до органів державної влади із проханням вирішити питання:
перевезення дітей с.Горенка, с.Мощун, с.Мостище, що підпорядковуються Горенській сільській раді до навчальних закладів, розташованих на території Пущі-Водиці;
взяти під особистий контроль зазначене питання, оскільки орган місцевого самоврядування його не вирішує.