№22/079716-еп

Одноразовий пластик - зброя масового ураження

Автор (ініціатор): Тарасова Светлана Володимiрiвна
Дата оприлюднення: 29 листопада 2019
Одноразовий пластик -
зброя масового ураження!
Перетворюючись в сміття, він забруднює
природу і шкодить її мешканцям.

Шановний Володимир Олександрович!
Кількість пластикових відходів зростає, і за даними ООН понад 80% морського сміття
складає пластик. Починаючи з 1950-х років в світі виробили понад 8,3 млрд тонн полімерів.
З них лише 9% переробили, 12% спалили на сміттєспалювальних заводах і 79% відправили
на полігони або просто викинули в навколишнє середовище.
Ситуація, що склалася змушує світову спільноту вживати заходів для зниження
впливу пластика на навколишнє середовище. 127 країн вже законодавчо регулюють оборот
одноразових товарів, тари і упаковки.
Проблема пластикового забруднення актуальна і для
України.

Українські вчені досліджували
акваторії і узбережжя Чорного моря, Азовського моря, озера і інших об'єктів,
підтвердили наявність мікропластіка в водоймах і довели негативний вплив пластика на
морських мешканців.
На узбережжі Чорного
моря відсоток одноразового пластику склав до 68%, Азовського моря - до 90%.
20 основних забруднювачів - одноразових
пластикових товарів - а також рибальські снасті та мережі:
1. Окурки, фільтри сигарет.
2. М'яка упаковка від продуктів.
3. Пляшки з-під напоїв.
4. Пластикові кришки і їх частини.
5. Чашки, стаканчики, кришки від чашок.
6. Пакети (майки).
7. Пакети (фасувальні).
8. Вологі серветки.
9. Харчові контейнери, вкл. фастфуд.
10. Пластикові упаковки від сигарет, тютюну.
11. Столові прибори.
12. Палички від цукерок.
13. Упаковка від побутової хімії, косметики та інша хозупаковка.
14. Трубочки для напоїв.
15. Ватні палички.
16. Мішалки для напоїв.
17. Запальнички.
18. Стрічки і палички від повітряних кульок.
19. Прокладки гігієнічні.
20. Рукавички.
Ці дані вимагають звернути особливу увагу на безконтрольне поширення на
прибережних природних територіях і по водним об'єктам одноразових виробів (список 20
основних забруднювачів), а також рибальських снастей і мереж, оборот яких не
регулюється в Україні.
Відсутність регулювання виробництва і реалізації одноразових
споживчих товарів, тари і упаковки, їх низька видобування із загального потоку ТКО
призводить до забруднення територій, роблячи негативний вплив на навколишнє середовище.
В Євросоюзі заходи регулювання одноразових товарів закріплені в Директиві ЄС 2019/904
від 5 червня 2019 року про скорочення впливу деяких пластикових продуктів на навколишнє
середу.

Згідно з пунктом 2, статті 3 № ФЗ 89 «Про відходи виробництва та споживання» вищі
напрями державної політики в галузі поводження з відходами - «максимальне
використання вихідних сировини і матеріалів »і« запобігання утворенню відходів ».
Пріоритет повинен віддаватися багаторазовим і багатооборотним товарам, тарі та упаковці і
одночасного скорочення обороту одноразових предметів. аналогічні заходи
(Запобігання утворенню відходів і повторне використання тари) є
пріоритетними в Європі, що закріплено в Директиві 2008/98 / EC (the Waste Framework
Directive).
Однак в цей час увага приділяється розвитку сортування, роздільного збору,
переробки та знешкодження відходів шляхом спалювання, в тому числі завдяки озвученим
планам будівництва близько 25 нових заводів з термічного знешкодження відходів. При цьому перехід до використання одноразової тари і
упаковки з паперу і рослинної сировини (оксо- і біополімерів) не є екологічно
стійким рішенням.
Вищевикладені факти вимагають термінових заходів зі скорочення і запобігання забрудненню
території
Україні одноразовими пластиковими виробами.

Прошу пана президента як органа державної влади
по реалізації державної політики в
Верховну Раду України пропозиції щодо
регурірованію одноразових пластикових товарів, тари і упаковки немедичного
призначення, рибальських сіток і снастей, серед яких:

1. Визначити і затвердити заходи і цільові показники по двом вищим
напрямками державної політики в галузі поводження з відходами та за часткою багаторазової,
зворотному упаковки і тари, доступною до використання на ринку, в т.ч. внести
відповідні доповнення в національний проект «Екологія».

2. В якості заходи по скороченню утворення відходів внести пропозиції щодо
створення і популяризації системи використання багаторазової оборотної тари,
сприяти створенню умов для розвитку відповідної інфраструктури
(Доставка, упаковка, санітарна обробка).

3. Заходи щодо реалізації вищих напрямків держполітики в галузі поводження з
відходами будуть неповними без удосконалення системи Розширеної
відповідальності виробника (далі РОП):
- ввести 100% норматив утилізації на всі види товарів, тари і упаковки
немедичного призначення, в тому числі з інших видів пластику (Other,
маркування 7);
- додатково ввести РОП на сигаретні фільтри, запальнички, прокладки
жіночі гігієнічні та тампони, рибальські снасті та мережі;
- при розрахунку ставки екологічного збору (далі екозбір) враховувати витрати
всього життєвого циклу товару, тари і упаковки, включаючи боротьбу з пластиковим
забрудненням і підвищенням інформованості людей про проблему, негативному
впливі одноразових пластикових товарів, тари і упаковки при попаданні їх
в навколишнє середовище;

- встановити ставки екозбору окремо по кожному виду полімеру і
ліквідувати можливість відзвітувати за утилізацію виробленого виду
полімеру актами утилізації іншого виду полімеру з групи;
- внести пропозиції щодо створення федеральної системи заставної вартості
тари і упаковки.

4. Ввести заборону на оборот (виробництво, реалізація та використання, в тому числі в
сфері послуг) одноразових неізвлекаемой і трудноперерабативаемих (багатошарових,
композитних, немаркованих) товарів, тари і упаковки немедичного призначення
з числа основних пластикових і композитних забруднювачів прибережних територій
і водних об'єктів:
пакети-майки і фасувальні пакети,
контейнери і посуд (харчові контейнери, чашки, стаканчики, кришки від
стаканчиків, столові прилади),
ватяні палички на пластиковій основі,
вологі серветки,
трубочки і мішалки для напоїв,
пластикові палички для повітряних куль,
палички для цукерок.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Підгаєвська Тетяна Петрівна
29 лютого 2020
2.
Скотніцька Неллі Василівна
29 лютого 2020
3.
Феніка Вячеслав Миколайович
29 лютого 2020
4.
Бiрiна Олена Валентиновна
28 лютого 2020
5.
Аллерман Марія Вікторівна
23 лютого 2020
6.
Паєнок Олена Миколаївна
21 лютого 2020
7.
Кушнир Микола Пантелеймонович
21 лютого 2020
8.
Бачківський Руслан Петрович
21 лютого 2020
9.
Воленберг Сергій Володимирович
16 лютого 2020
10.
Матета Аліна Геннадіївна
13 лютого 2020
11.
Петухов Леонід Петрович
05 лютого 2020
12.
Дажина Олена Михайлівна
04 лютого 2020
13.
Веретельнікова Вікторія Володимирівна
02 лютого 2020
14.
Марченко Володимир Миколайович
02 лютого 2020
15.
Фуштей Онуфрій Петрович
01 лютого 2020
16.
Биховець Валерій Миколайович
13 січня 2020
17.
Бачинський Станіслав Васильович
11 січня 2020
18.
Коробчук Марина Юріївна
10 січня 2020
19.
Дзяба Ірина Леонідівна
08 січня 2020
20.
Ругало Анна Ігорівна
06 січня 2020
21.
Зінов'єва Ольга Петрівна
05 січня 2020
22.
Кісарова Юлія Віталіївна
05 січня 2020
23.
Бабій Ольга Михайлівна
05 січня 2020
24.
Калашнікова Марина Володимирівна
30 грудня 2019
25.
Возна Ілона Олександрівна
30 грудня 2019
26.
Галянт Світлана Валентинівна
29 грудня 2019
27.
Данилюк Антон Олександрович
28 грудня 2019
28.
Чорна Марія Олександрівна
26 грудня 2019
29.
Черніков Сергій Валерійович
24 грудня 2019
30.
Долгополов Роман Валерійович
22 грудня 2019
144
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено