№22/084686-еп

Врегулювання ріелторської діяльності та створення Бюро контролю за ріелторською діяльність України.

Автор (ініціатор): Ольховський Дмитро Федорович
Дата оприлюднення: 03 лютого 2020
Ситуація в Україні склалася таким чином, що молоді люди які не мають досвіду та знань законодавства, особливо люди похилого віку, які не мають близьких дуже часто потрапляють до рук шахраїв під час продажу або купівлі нерухомості. Вищевказані люди звертаються до так званих ріелторів, агентів з нерухомості, маклерів та ін., які найчастіше виявляються шахраями так як в Україні ріелторська діяльність не стандартизується, не ліцензується і взагалі не регулюється профільною правовою базою. Від цього страждають усі.
Замовники ріелторських послуг інколи вимушені виплачувати необґрунтовано високі відсотки комісійних, з яких «сірі» та «чорні» ріелтори не платять податки. Крім того, замовники не захищені від некваліфікованих послуг дилетантів і проблем після оформлення угод.
А тим порядним та «білим» ріелторам, якими б професіоналами вони не були, часто не довіряють. В результаті, велика кількість ріелторських агентств щорічно закривається.
Адекватною офіційної статистики немає, так як вона враховує підприємства, що виконують будь-які операції з нерухомістю, в тому числі оренду квартир. Але навіть згідно з цими узагальненими даними, в 2015 році було 97 794 підприємств в сфері операцій з нерухомістю, в 2016 році вже менше - 94 077, в 2017 році ще менше - 90 921. І хоча статистика за 2018 та 2019 роки відсутня, можна не сумніватися, що спадна тенденція там теж зберігається.
Виправити бардак і хаос на ріелторському ринку здатне прийняття зрозумілих і прозорих Законів та правил діяльності. Для порівняння, в цивілізованих країнах базові закони про агентів нерухомості діють ще з 70-80-х рр. XX століття. Світовий досвід дає відповідь на питання про те, як досягти високих стандартів роботи - ріелторам необхідно пройти спеціальне навчання, отримати ліцензію, свідоцтво та посвідчення… Саме це прописано в розробленому мною Проекті Закону "Про ріелторську діяльність та створення Бюро контролю ріелторської діяльності (БКРДУ)" який я додаю до даного листа.
Для прикладу у США ситуація різна по штатам. Візьмемо Вашингтон. Там продавці нерухомості повинні бути старше 18 років, закінчити 60-годинні курси з основ нерухомості в ліцензованому навчальному закладі (В УКраїні це може бути створене "Бюро контролю ріелторської діяльності (БКРДУ). Є й іспит, так званий ліцензійний огляд. Всі ті, хто пройшов ліцензування, вносяться до списку суб'єктів, які отримали ліцензію.
Схожа за формою система ліцензування ріелторів працює в Канаді, Франції, Німеччині.
Особливо відзначу приклад Малайзії, де неліцензованих агентів нерухомості можуть оштрафувати на суму еквівалентну понад $ 70 000 і навіть посадити до в'язниці на термін до трьох років.
У деяких країнах - наприклад, Австрії, Бельгії, Нідерландах, Іспанії - замість ліцензування діяльність ріелторських агентств строго регулюється законами. Клієнти там відчувають себе захищеними завдяки тому, що агентства реєструються в одній з національних систем по захисту прав споживачів, де будуть розглядатися суперечки в разі їх виникнення.
В Україні ж досі немає профільного закону. Указ президента Кучми про ріелторську діяльність, прийнятий в далекому 1999 році, так і не був введений в силу через відхилення відповідного законопроекту у Верховній Раді.
Саме через відсутність Закону та єдиних правил роботи на ринку надання ріелторських послуг призводить до того, що всі "грають", як хочуть. Так, за проведеною мною аналітичною роботою, та згідно з даними ріелторських громадських організацій, клієнтів агентств нерухомості і операторів ринку, в Україні в сегменті продажів 70-75% виставлених оголошень не відповідає дійсності, а до 40-50% - фейки. Якщо ж говорити про сегмент оренди житла, то тут не відповідають дійсності близько 80% всіх оголошень, а більше половини відверто брехливі.
Також хочу доповнити, що даний закон дасть змогу вивести ринок нерухомості на новий європейський рівень. Завдяки цьому закону користувач ріелторських послуг не буде боятися що його майно попаде до рук шахраїв. Зменшиться кількість "чорних" та "сірих" ріелторів та ще один дуже важливий та вагомий для України факт - Бюджет України буде поповнюватися щороку на суму майже в 1 мільярд гривень які сплачуватимуть у вигляді податків майже 90 000 суб'єктів ріелторської діяльності та ріелторів по всій Україні.

Вельмишановний Володимире Олександровичу, прошу Вас не залишити поза увагою вищевикладене та прийняти відповідне рішення щодо розгляду вищевказаного законопроекту.
Також прошу проінформувати мене про результати прийнятого рішення та в разі схвалення долучити мене до плідної роботи щодо створенню БКРД України.
Не дамо ріелторську діяльність зробити роботою «БЕЗ ПРАВИЛ».
Не дамо ріелторам в Україні перебувати поза законом.
Підвищимо якість ріелторських послуг і виведемо галузь із тіні.
P.S. Даний законопроект раніше надісланий та дорученням Прем'єр Міністра України номер 40609/1/1-19 від 27.11.2019 направлено до робочої групи Фонду державного майна України. Подальша дії мені невідомі.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Гладиш Андрій Михайлович
01 травня 2020
2.
Павельчук Ганна Юріївна
24 квітня 2020
3.
Мартинчук Сергій Гнатович
18 квітня 2020
4.
Дидковский Сергей Анатольевич
11 квітня 2020
5.
Антохін Петро Євгенович
01 квітня 2020
6.
Карцева Людмила Анатоліївна
26 лютого 2020
7.
Григоренко Тетяна Вікторівна
15 лютого 2020
8.
Хмара Наталія Володимирівна
14 лютого 2020
9.
Гелетканич Роман Васильович
13 лютого 2020
10.
Юрків Роман Васильович
11 лютого 2020
11.
Нагорна Ольга Василівна
09 лютого 2020
12.
Бредіхін Григорій Миколайович
09 лютого 2020
13.
Пінега Сергій Михайлович
08 лютого 2020
14.
Захаренко Сергій Анатолійович
08 лютого 2020
15.
Коршунов Володимир Вiкторович
08 лютого 2020
16.
Волов Веніамін Тихонович
05 лютого 2020
17.
Прикордонний Василь Дмитрович
05 лютого 2020
18.
Швець Олександр Олексійович
05 лютого 2020
19.
Козяр Оксана Борисовна
05 лютого 2020
20.
Мозговая Юлия Александровна
05 лютого 2020
21.
Шотадзе Олександр Юрійович
04 лютого 2020
22.
Задувайло Костянтин Хомич
04 лютого 2020
23.
Додонов Владислав Владиславович
04 лютого 2020
24.
Божко Сергій Олегович
04 лютого 2020
25.
Книш Ірина Вадимівна
04 лютого 2020
26.
Чайка Віктор Олександрович
04 лютого 2020
27.
Трофімов Олександр Вячеславович
04 лютого 2020
28.
Труфанов-Нетяга Віктор Анатолійович
04 лютого 2020
29.
Залуський Євген Іванович
04 лютого 2020
30.
Мунтян Катерина Володимирівна
04 лютого 2020
64
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено