У щорічному звіті НацПоліції навіть відсутня кількість травмованих та загиблих пішоходів від водіїв, які здійснюють рух тротуарною частиною.
Лише у Києві, упродовж 2019 року загинув 51 пішохід. 7 з них на тротуарах.
Масова їзда тротуарами в Україні вже давно стала нормою.
Адже, пряма норми закону, яка би передбачала відповідальність за таке правопорушення у Кодексі про адміністративні правопорушення відсутня.
Судова практика в Україні склалася таким чином, що водіїв які рухаються тротуаром і навіть свідомо здійснюють наїзд на пішохода та завдають пішоходам тілесних ушкоджень, притягають до відповідальності за ч.4 ст.122 КУпАП «Створення аварійної обстановки».
І навіть якщо порушник постане перед судом, за навмисний наїзд на пішохода на тротуарі, судді обирають йому найменше покарання - 680 грн штрафу.
Призначенням такого покарання, суди нівелюють одну із основних задач призначення покарання - профілактика правопорушень в майбутньому та недопущення аналогічних порушень, як самим правопорушником, так і іншими водіями. Такими рішеннями максимально знецінюється життя та здоров’я пішохода навіть на тротуарі, де апріорі не може бути автомобіля.
ПРОПОНУЮ:
1.Прийняти рішення про запровадження відповідальності за їзду по тротуару незалежно від мети такої їзди, доповнивши Кодекс України про адміністративні правопорушення відповідною статтею. Запровадити за дане правопорушення штраф у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, тобто 3400 грн, або позбавлення права керування один рік.
У разі повторного вчинення такого покарання передбачити штраф у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів громадян, тобто 5100 грн, або позбавлення права керування три роки.
2.Запровадити відповідальність власника ТЗ, у разі якщо автомобіль який рухався тротуаром зник з місця порушення.
ДАВАЙТЕ ПРИПИНИМО ЦЕ ТРОТУАРНЕ СВАВІЛЛЯ З БОКУ АВТОМОБІЛІСТІВ!