№22/097776-еп

Встановити обмеження швидкості у межах населених пунктів на рівні, що відповідає природному

Автор (ініціатор): Дубровський Володимир Ілліч
Дата оприлюднення: 04 червня 2020
З 1 червня 2020 р. в Україні запрацювала система фотофіксації порушень ПДД в частині обмеження швидкості. У зв'язку з цим стали актуальними застарілі та протиприродні обмеження встановленої швидкості руху. Відповідно, пропонується:

Загальне обмеження швидкості у вечірній та нічний час (з 22 до 8 ) встановити на рівні 60 км/год (за прикладом Польщі)

На дорогах з двома та більше рядами руху (з урахуванням виділених смуг громадського транспорту, але без урахування смуг, призначених для паркування), а також на дорогах загальнонаціонального та обласного значення у межах населених пунктів - встановити обмеження швидкості руху 60 км/год у крайній правій смузі, та 80 км/год у крайній лівій смузі, а для односмугових доріг - 70 км/год (відповідно, 90 км/год, 70 км/год. та 80 км/год з 22 до 8 години)

На таких дорогах з розділеними полосами руху - встановити обмеження швидкості руху 60 км/год у крайній правій смузі, та 100 км/год у крайній лівій смузі, а для односмугових доріг - 70 км/год (відповідно, 110 км/год, 70 км/год. та 80 км/год з 22 до 8 години)

Водночас, для збільшення безпеки руху:

- вжити заходів з обладнання нерегульованих пішоходних переходів освітленням, яке реагує на рух; попереджувальними дорожніми знаками; у разі необхідності - механічними засобами обмеження швидкості, а також обмеженнями для паркування

- на дорогах з двома та більше рядами руху (без урахування виділених смуг громадського транспорту) та без розділення полос руху заборонити рух у крайній лівій смузі транспортним засобам масою понад 3 тонни.

Дозволити усім іншим транспортним засобам в межах населених пунктах користуватися крайньою лівою смугою за будь-яких умов.

Місцевим органам влади встановити відповідні дорожні знаки на усіх названих вище дорогах в межах населених пунктів, у разі необхідності з окремими обмеженнями на потенційно небезпечних ділянках руху (нерегульованих пішохідних переходах, біля крутих поворотів, тощо), а також забезпечити безумовне освітлення цих доріг у нічний час

Ввести правило, відповідно до якого якщо протягом місяця більше 5% водіїв при проїзді певної ділянки виявляються порушниками швидкісного режиму, це має бути підставою для перегляду обмеження швидкості на цій ділянці у бік збільшення дозволеної швидкості.

Обгрунтування:

Штрафи не можуть, і в жодному випадку не мають розглядатися як джерело надходжень бюджету. Метою контролю швидкості має бути запобігання екстремальним порушенням, на кшталт сумнозвісної Альони Зайцевої. Водночас, за більш ніж шість років фактичної відсутності такого контролю свідомі та адекватні водії виробили "звичаєві" обмеження, з урахуванням фактичної небезпеки та можливості контролю ситуації на дорозі. Це сприяло збільшенню пропускної здатності магістралей (що особливо важливо для Києва), при цьому не призвело до збільшення аварійності та смертності від ДТП, попри значне зростання кількості автомобілів та навіть попри виїзд на дороги значної кількості новачків.

За офіційними даними Національної Поліції, за час відсутності контролю швидкості смертність на дорогах зменшилася з 4 464 випадків у 2014 році до 3 350 у 2018-му, а кількість травмованих - відповідно, з 32 352 до 30 884. При чому, після поновлення контролю швидкості у 2019 р. ці цифри навіть дещо зросли, до 3 454
загиблих та 32 736 поранених, отже поновлення контролю не мало жодного позитивного впливу. І це не дивно, зважаючи на те, що за тими ж даними, частка ДТП з постраждалими внаслідок перевищення саме встановленої швидкості (не плутати з перевищенням безпечної швидкості - в межах дозволеної, але неправильно обраної водієм за конкретних дорожніх умов) становить близько 1% від загальної кількості таких ДТП. І кількість таких ДТП теж зросла від 2018 до 2019 р. попри поновлення контролю швидкості руху.

Відповідно, штучне зменшення швидкості руху внаслідок запровадження контролю не призведе до зниження смертності, а аварійність, скоріше, збільшиться за рахунок нерівномірної їзди, відволікання водіїв від дорожньої ситуації для самоконтролю швидкості руху, та збільшення щільності транспортного потоку. За даними американських дослідників, обмеження швидкості сприяють поліпшенню безпеки руху у разі, коли вони встановлені на такому рівні, що 85% водіїв вважають природним, тобто, вони дотримувалися б приблизно такої ж швидкості і без обмеження.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Макогон Юлія Іванівна
03 вересня 2020
2.
Скоробогач Сергій Леонідович
03 вересня 2020
3.
Летюка Олександр Сергійович
03 вересня 2020
4.
Гетьман Олег Володимирович
03 вересня 2020
5.
Максименко Дмитрий Александрович
03 вересня 2020
6.
Довгопол Андрій Михайлович
03 вересня 2020
7.
Давидчук Василь Андрійович
02 вересня 2020
8.
Черемісіна Олена Сергіївна
02 вересня 2020
9.
Шевченко Анастасія Олександрівна
02 вересня 2020
10.
Педорич Віталій Миколайович
02 вересня 2020
11.
Павловська Марина Анатоліївна
01 вересня 2020
12.
Пірожніков Олексій Вікторович
01 вересня 2020
13.
Войков Ярослав Дмитрович
01 вересня 2020
14.
Черкасов Роман Вікторович
01 вересня 2020
15.
Волохович Максим Анатолійович
31 серпня 2020
16.
Кисілевський Роман Андрійович
31 серпня 2020
17.
Галкін Олександр Анатолійович
31 серпня 2020
18.
Перепелиця Юрій Едуардович
30 серпня 2020
19.
Писаренок Іван Олександрович
29 серпня 2020
20.
Косенко Сергій Юрійович
29 серпня 2020
21.
Дрозд Наталя Миколаївна
28 серпня 2020
22.
Бронніков Дмитро Миколайович
28 серпня 2020
23.
Портянников Юрий Валерьевич
26 серпня 2020
24.
Ищенко Валерия Евгеньевна
26 серпня 2020
25.
Коростильова Катерина Павлівна
26 серпня 2020
26.
Журкіна Ксенія Олександрівна
26 серпня 2020
27.
Пухова Альона Сергіївна
25 серпня 2020
28.
Оборський Андрій Анатолійович
25 серпня 2020
29.
Навроцький Владислав Євгенійович
25 серпня 2020
30.
Дегтярева Ольга Анатольевна
25 серпня 2020
1508
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено