№22/097776-еп

Встановити обмеження швидкості у межах населених пунктів на рівні, що відповідає природному

Автор (ініціатор): Дубровський Володимир Ілліч
Дата оприлюднення: 04 червня 2020
З 1 червня 2020 р. в Україні запрацювала система фотофіксації порушень ПДД в частині обмеження швидкості. У зв'язку з цим стали актуальними застарілі та протиприродні обмеження встановленої швидкості руху. Відповідно, пропонується:

Загальне обмеження швидкості у вечірній та нічний час (з 22 до 8 ) встановити на рівні 60 км/год (за прикладом Польщі)

На дорогах з двома та більше рядами руху (з урахуванням виділених смуг громадського транспорту, але без урахування смуг, призначених для паркування), а також на дорогах загальнонаціонального та обласного значення у межах населених пунктів - встановити обмеження швидкості руху 60 км/год у крайній правій смузі, та 80 км/год у крайній лівій смузі, а для односмугових доріг - 70 км/год (відповідно, 90 км/год, 70 км/год. та 80 км/год з 22 до 8 години)

На таких дорогах з розділеними полосами руху - встановити обмеження швидкості руху 60 км/год у крайній правій смузі, та 100 км/год у крайній лівій смузі, а для односмугових доріг - 70 км/год (відповідно, 110 км/год, 70 км/год. та 80 км/год з 22 до 8 години)

Водночас, для збільшення безпеки руху:

- вжити заходів з обладнання нерегульованих пішоходних переходів освітленням, яке реагує на рух; попереджувальними дорожніми знаками; у разі необхідності - механічними засобами обмеження швидкості, а також обмеженнями для паркування

- на дорогах з двома та більше рядами руху (без урахування виділених смуг громадського транспорту) та без розділення полос руху заборонити рух у крайній лівій смузі транспортним засобам масою понад 3 тонни.

Дозволити усім іншим транспортним засобам в межах населених пунктах користуватися крайньою лівою смугою за будь-яких умов.

Місцевим органам влади встановити відповідні дорожні знаки на усіх названих вище дорогах в межах населених пунктів, у разі необхідності з окремими обмеженнями на потенційно небезпечних ділянках руху (нерегульованих пішохідних переходах, біля крутих поворотів, тощо), а також забезпечити безумовне освітлення цих доріг у нічний час

Ввести правило, відповідно до якого якщо протягом місяця більше 5% водіїв при проїзді певної ділянки виявляються порушниками швидкісного режиму, це має бути підставою для перегляду обмеження швидкості на цій ділянці у бік збільшення дозволеної швидкості.

Обгрунтування:

Штрафи не можуть, і в жодному випадку не мають розглядатися як джерело надходжень бюджету. Метою контролю швидкості має бути запобігання екстремальним порушенням, на кшталт сумнозвісної Альони Зайцевої. Водночас, за більш ніж шість років фактичної відсутності такого контролю свідомі та адекватні водії виробили "звичаєві" обмеження, з урахуванням фактичної небезпеки та можливості контролю ситуації на дорозі. Це сприяло збільшенню пропускної здатності магістралей (що особливо важливо для Києва), при цьому не призвело до збільшення аварійності та смертності від ДТП, попри значне зростання кількості автомобілів та навіть попри виїзд на дороги значної кількості новачків.

За офіційними даними Національної Поліції, за час відсутності контролю швидкості смертність на дорогах зменшилася з 4 464 випадків у 2014 році до 3 350 у 2018-му, а кількість травмованих - відповідно, з 32 352 до 30 884. При чому, після поновлення контролю швидкості у 2019 р. ці цифри навіть дещо зросли, до 3 454
загиблих та 32 736 поранених, отже поновлення контролю не мало жодного позитивного впливу. І це не дивно, зважаючи на те, що за тими ж даними, частка ДТП з постраждалими внаслідок перевищення саме встановленої швидкості (не плутати з перевищенням безпечної швидкості - в межах дозволеної, але неправильно обраної водієм за конкретних дорожніх умов) становить близько 1% від загальної кількості таких ДТП. І кількість таких ДТП теж зросла від 2018 до 2019 р. попри поновлення контролю швидкості руху.

Відповідно, штучне зменшення швидкості руху внаслідок запровадження контролю не призведе до зниження смертності, а аварійність, скоріше, збільшиться за рахунок нерівномірної їзди, відволікання водіїв від дорожньої ситуації для самоконтролю швидкості руху, та збільшення щільності транспортного потоку. За даними американських дослідників, обмеження швидкості сприяють поліпшенню безпеки руху у разі, коли вони встановлені на такому рівні, що 85% водіїв вважають природним, тобто, вони дотримувалися б приблизно такої ж швидкості і без обмеження.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Тимченко Оксана Сергіївна
11 серпня 2020
2.
Огнєв Павло Ігорович
11 серпня 2020
3.
Васютинський Олександр Якович
10 серпня 2020
4.
Путілін Віктор Васильович
09 серпня 2020
5.
Смоліч Тетяна Михайлівна
08 серпня 2020
6.
Васильєв Андрій В'ячеславович
07 серпня 2020
7.
Лейко Михайло Макарович
07 серпня 2020
8.
Межерицька Тетяна Вікторівна
07 серпня 2020
9.
Міщанін Іван Миколайович
06 серпня 2020
10.
Вовк Ярослав Ігорович
06 серпня 2020
11.
Вовк Богдан Ігорович
06 серпня 2020
12.
Вовк Ігор Вікторович
06 серпня 2020
13.
Крилов Володимир Генадійович
06 серпня 2020
14.
Такуєв Олександр Валерійович
06 серпня 2020
15.
Шур Сергій Михайлович
06 серпня 2020
16.
Задніпряна Наталія Олексіївна
05 серпня 2020
17.
Дзяба Ірина Леонідівна
05 серпня 2020
18.
Скачков Роман Вікторович
05 серпня 2020
19.
Кункевич Назарій Степанович
04 серпня 2020
20.
Єрмоленко Євгеній Вікторович
03 серпня 2020
21.
Колесник Олег Анатолійович
03 серпня 2020
22.
Бас Дмитро Вікторович
02 серпня 2020
23.
Сиромятников Юрій Миколайович
01 серпня 2020
24.
Колотій Оксана Степанівна
31 липня 2020
25.
Кравченко Катерина Сергіївна
31 липня 2020
26.
Шевченко Аїда Валеріївна
31 липня 2020
27.
Дромбінська Алла Андріївна
31 липня 2020
28.
Щаблінський Вячеслав Анатолійович
31 липня 2020
29.
Калайда Оксана Анатоліївна
31 липня 2020
30.
Кийко Вадим Викторович
30 липня 2020
1457
голосів з 25000
необхідних
Статус: Триває збір підписів
Залишилося 25 днів
Для того, щоб підтримати петицію, необхідно авторизуватися.