№22/098580-еп

Внести зміни в діючий закон №2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» в частині оснащення вузлами обліку будівель і приміщень.

Автор (ініціатор): Тарасенко Анжела Володимирівна
Дата оприлюднення: 15 червня 2020
Шановний Володимире Олександровичу!

На адресу громадської організації «Рух розвитку ОСББ м.Херсона» поступають чисельні звернення від голів ОСББ щодо встановлення вузлів загальнобудинкового обліку питної води в багатоповерхових будинках.
Як відомо, з 2 серпня 2017 року набрав чинності ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» № 2119-У111 від 22.06.2017р., із змінами, внесеними ЗУ № 2454-У111 від 07.06.2018р. Документ повинен удосконалювати принципи комерційного обліку водопостачання, а також має підвищити рівень захисту прав споживачів.
Цей Закон визначає засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг.
Установка вузлів так званого «комерційного обліку» води за рахунок абонентів викликає у населення почуття гострої несправедливості через те, що монополіст перекладає витрати по встановленню загально будинкових вузлів обліку на споживачів, які вже мають комерційні вузли обліку, які в новому законі зазначені як «вузли розподільного обліку».
Законодавець не прийняв поправок до законодавства, що спрощують процес стягнення заборгованості по комунально-побутових послугах. Замість цього приймається закон, за яким фінансовий тягар установки загально будинкових лічильників води лягає на населення. Ситуація з оплатою послуг водозабезпечення після цього лише погіршиться, тому що населення, не спроможне платити в повному обсязі за воду, навряд чи буде слухняно платити ще й за установку лічильників води.
П.4.Ст.3 Закону передбачає, що вузли комерційного обліку належать на праві власності власнику (є спільною сумісною власністю співвласників) будівлі. , а П.5 Ст.3 Закону передбачає відповідальність за збереження і цілісність вузлів комерційного обліку і покладається на власника (співвласників) будівлі (її частини), в якій вони встановлені, або за договором на визначену власником (співвласниками) іншу особу.
П.6.Ст.3 вимагає, що витрати на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку, здійснені оператором зовнішніх інженерних мереж, відшкодовуються споживачами відповідних комунальних послуг, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати внеску за встановлення вузла комерційного обліку, який сплачується виконавцеві відповідної послуги.
З розподілом теплової енергії простіше. Маємо загальний обсяг теплової енергії, ділимо на загальний обсяг опалювальної площі і вираховуємо вартість 1 м2. А от з комерційним обліком води все набагато складніше. І хоч існує «методика розрахунку…», але вона не враховує багато критеріїв, без яких підрахунок обсягу води на одну квартиру буде справедливим і прозорим, а саме:
1) розподільні вузли обліку і комерційний вузол мають різний клас точності, а значить і похибка в них різна;
2) неможливість одночасного зняття показань з комерційного і розподільних вузлів обліку ( тимчасова відсутність мешканців, несвоєчасне зняття показань з розподільчого вузла обліку, неможливість людям похилого віку здійснювати передачу показників в онлайн-режимі і т.п.) , що призведе до великої похибки як в одну, так і в іншу сторону;
3) існують різні види сплати заборгованості (оплата за декілька місяців, реструктуризація боргу, борги, які виникають у разі заборгованості пільг та субсидій). А кошти будуть стягуватися на момент зняття показань комерційного вузла.
От і виходить, що за одні й ті ж самі об’єми буде сплачуватися декілька разів (спочатку різницю розкидають на усіх, а потім абонент заплатить за себе). І ніхто ніколи не дізнається скільки грошей було отримано виконавцем комунальної послуги (а саме водоканалом) і жодна формула з Методики не доведе справедливість нарахувань.
Цей закон, відносно водопостачання, завідома спрямований на відшкодування водоканалам всіх втрат води, яка постійно ллється вулицями міст. На мешканців багатоповерхівок поклали встановлення і обслуговування комерційних вузлів обліку, їх збереження і цілісність. А тепер питання: «Кому потрібен комерційний вузол обліку води?». Якщо водоканали хочуть вести загальний облік води у будинках, нехай власним коштом встановлюють технічний загальнобудинковий прилад обліку води, утримують і обслуговують його, а мешканці повинні платити за той обсяг, який вони використали, а не той, що нарахує водоканал.
Чому проблема з комерційним обліком газу швидко вирішилась, тому, що розум переміг безглуздя. Сьогодні у кожній квартирі є, встановлений облгазом, розподільний вузол обліку, який є власністю тих же облгазів, і обслуговуючи їх вони, як ніхто інший, зацікавлені в їх якості і точності показань.
На сьогоднішній день, існують індивідуальні договори з постачальниками комунальних послуг, згідно яких кожний власник розраховується з постачальником такої послуги згідно свого комерційного вузлу обліку, встановленому в квартирі і тому вважаємо, що ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та «Порядок оснащення будівель вузлами комерційного обліку» є порушенням прав співвласників багатоквартирних будинків, виходячи з наступного:
1. Вимоги ПОРЯДКУ оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, зокрема п.14, який передбачає - приміщення, у якому встановлюється вузол комерційного обліку повинні мати наявність освітлення в приміщенні; захищеність від несанкціонованого доступу; відповідність державним санітарним нормам (зокрема: відсутність комах, залишків тварин, витоків каналізаційних стоків, сторонніх предметів, які захаращують приміщення, сміття); захищеність від підтоплення; для лінії електроживлення приміщення - наявність окремого автоматичного вимикача є такими, які виконати неможливо;
2. Мешканці будинків 100% за власний кошт, обладнали лічильниками питної води свої помешкання, облік та розрахунки за централізоване водопостачання здійснюється за допомогою вузлів комерційного обліку, що забезпечує 100% індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги;
3. На сьогоднішній час в більшості багатоповерхівок загальнобудинкові комунікації замінені на ПВХ труби, що унеможливлює виникнення несанкціонованих втрат та виток води у підвали;
4. Обладнання будинку комерційним вузлом обліку централізованого водопостачання недоцільне тому, що це призведе до виникнення невідповідності показникам за розподільними (квартирними ) приладами обліку водопостачання;
6. При розрахунках, за допомогою вузла комерційного обліку, додаткове (необґрунтоване) фінансове навантаження покладається на співвласників;
7. Використання комерційного вузла обліку комунальної послуги з водопостачання для нарахувань за отриману послугу потребує додаткового адміністрування даної послуги, сплати за його встановлення і обслуговування, що призведе до суттєвого подорожчання оплати за утриману послугу.

Ми вважаємо за доцільне:

1. Відмінити норму Закону, яка вимагає встановлення загально-будинкових вузлів комерційного обліку з централізованого водопостачання;
2. Облік комунальної послуги з централізованого водопостачання в багатоквартирних будинках проводити за допомогою індивідуальних вузлів обліку, які вважати комерційними;
3. Оператору з надання комунальної послуги з централізованого водопостачання налагодити індивідуальний комерційний облік питної води шляхом встановлення незабезпечених квартир вузлами індивідуального комерційного обліку ;
4. Залучити кошти міських бюджетів, кошти інвесторів, програм співфінансування для обладнання квартир індивідуальними комерційними вузлами обліку.

Тож закликаємо Вас внести зміни в діючий закон №2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» в частині оснащення вузлами обліку будівель і приміщень.
15 червня 2020 року.


З повагою, надіючись на порозуміння в даному питанні

Головний координатор Катерина Альохіна
ГО «Рух розвитку м.Херсона»
к.т.050-148-86-81
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Фік Ірина Вячеславівна
13 вересня 2020
2.
Штилик Марія Володимирівна
13 вересня 2020
3.
Кравченко Сергій Станіславович
11 вересня 2020
4.
Мусієнко Віталій Вікторович
11 вересня 2020
5.
Саліванова Ангеліна Олександрівна
11 вересня 2020
6.
Решетняк Олександр Олександрович
10 вересня 2020
7.
Пономаренко Олексій Олексійович
09 вересня 2020
8.
Черняк Андрій Борисович
09 вересня 2020
9.
Харадзе Надія Григорівна
08 вересня 2020
10.
Бугаєв Олег Валерійович
08 вересня 2020
11.
Новосад Павло Владиславович
07 вересня 2020
12.
Очинський Володимир Миколайович
06 вересня 2020
13.
Шушура Олександр Миколайович
06 вересня 2020
14.
Красільнік Валентин Євгенійович
05 вересня 2020
15.
Черкавський Віталій Юрійович
04 вересня 2020
16.
Цабай Ірина Степанівна
04 вересня 2020
17.
Волохова Наталя Владиславівна
04 вересня 2020
18.
Цілінченко Олексій Григорович
04 вересня 2020
19.
Кокорін Євген Володимирович
03 вересня 2020
20.
Єлагін Дмитро Олександрович
03 вересня 2020
21.
Бородіна Наталя Вячеславівна
03 вересня 2020
22.
Васіков Валерій Олексійович
02 вересня 2020
23.
Давидчук Василь Андрійович
02 вересня 2020
24.
Даниленко Сергій Леонідович
02 вересня 2020
25.
Логвиненко Кирило Валентинович
01 вересня 2020
26.
Штурба Володимир Григорович
31 серпня 2020
27.
Перепелиця Юрій Едуардович
30 серпня 2020
28.
Бронніков Дмитро Миколайович
28 серпня 2020
29.
Єріна Ольга В'ячеславівна
27 серпня 2020
30.
Чорна Марія Олександрівна
27 серпня 2020
1266
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено